» دسته‌بندی نشده » موضع گیری ۲ نماینده پارلمان عراق درباره همکاری گازی تهران و بغداد

موضع گیری ۲ نماینده پارلمان عراق درباره همکاری گازی تهران و بغداد

خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الصباح، بهاء النوری، سخنگوی فراکسیون دولت قانون گفت: پرداخت بدهی عراق به ایران با برخی سختی ها مواجه است و وزارت خارجه و برق به دنبال عبور از این پیچیدگی ها با طرف ایرانی است. با ایران در این خصوص هماهنگی وجود دارد و این حقوقی است که عراق بابت واردات گاز برای نیروگاه های خود باید بپردازد.

وی افزود: گاز ایران کم هزینه تر و مناسب است، این مساله از طریق وزارت خارجه و برق حل خواهد شد.

باسم الغریباوی، عضو کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق هم گفت: گاز ایران برای نیروگاه های برق عراق مهم است، عراق برای واردات گاز سالانه حدود ۱۰ تریلیون دینار پرداخت می کند، بنابراین ما به پرداخت بدهی ها برای تداوم دسترسی به گاز و تولید برق پایبند هستیم.

وی اعلام کرد: هرگونه توقف ساده واردات گاز، عراق را وارد بحران برق می کند، از این رو در تلاش هستیم مساله تامین گاز را علاوه بر سرمایه گذاری در نیروگاه های گاز عکاز و المنصوریه را حل کنیم تا بتوانیم بخشی از گاز نیروگاه های برق را خود تامین کرده و به صورت جزئی به خودکفایی برسیم.

الغریباوی افزود: پارلمان خواهان حل همه مشکلات با کشورهای همجوار است زیرا عراق به عنوان یک کشور بخشی از محیط بین المللی است و باید از ارتباط، روابط و منافع مشترک حمایت کرد و منافع کشورمان را بر سایر منافع ترجیح دهیم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×