» دسته‌بندی نشده » محورهای رایزنی کمال خرازی با وزیر خارجه عراق

محورهای رایزنی کمال خرازی با وزیر خارجه عراق

خرداد ۳۰, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارتخارجه عراق، فواد حسین وزیر خارجه عراق و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و جهان و تلاشهای انجام شده برای کاهش تنش و بحرانهای منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

همچنین طرفین بر ضرورت تعمیق روابط میان بغداد و تهران و برگزاری گفتگوهای بیشتر برای بازگشت امنیت و ثبات به منطقه و حفظ منافع ملتها از طریق تاکید بر وحدت و حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی کشورها تاکید کردند.

وزیر خارجه عراق با اشاره به نقش عراق در حل اختلافات و رفع بحرانها در منطقه گفت: عراق روابط خوبی با همه طرفها دارد و به میانجیگری، برای حل اختلافات تبدیل شده است.

فواد حسین تاکید کرد: حلقه اساسی در روابط بین المللی ما از کشورهای همسایه و سپس کشورهای عربی و پس از آن کشورهای اسلامی شروع می شود و شرکای عراق در جهان را شامل می شود. این روابط علیه احدی نیست.

از سوی دیگر خرازی هم گفت: عراق از کشورهای مهم همسایه ایران است. روابط با ابعاد متعدد تاریخی و تمدنی و نیز اشتراکات دو کشور، ایجاب می کند که برای توسعه روابط بیشتر تلاش کنیم. ما از ثبات سیاسی عراق خرسندیم و به عراق به عنوان دروازه ارتباط با دنیا می نگریم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×