» آخرین اخبار » فناوری » وزیر آموزش‌وپرورش بریتانیا: هوش مصنوعی می‌تواند ‏نقش «معلم کمکی» را ایفا کند

وزیر آموزش‌وپرورش بریتانیا: هوش مصنوعی می‌تواند ‏نقش «معلم کمکی» را ایفا کند

خرداد ۲۸, ۱۴۰۲ 0۰



بارونس بارن، وزیر مدارس، گفت هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که از فشار کاری معلمان بکاهد و بازخورد بیشتری در مورد تکالیف دانش‌آموزان به آن‌ها بدهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، وزیر آموزش و پرورش بریتانیا در رابطه با قابلیت هوش مصنوعی گفت که «کارهای بیشتری» هم از هوش مصنوعی برمی‌آید. «آیا نمی‌شود از هوش مصنوعی برای دادن آموزش پربارتر به کودکان دارای نیازهای ویژه و کم‌توان کمک گرفت؟ آیا نمی‌تواند با انجام کارهای تکراری پرزحمت مثل تصحیح تکالیف از بار اجرایی معلم بکاهد؟ آیا نمی‌تواند با «تدریس خصوصی» رایگان به کودکان محروم شکاف در بهره‌مندی از امکانات را کاهش دهد؟»

او افزود «وزیران خطرهای هوش مصنوعی را می‌د‌انند، اما در ضمن می‌خواهند «از قابلیت‌های جادویی آن بهره بگیرند.»

این در حالی است که درست یک هفته پیش، مشاور ریشی سوناک هشدار داد که در دو سال آینده، به کمک این فناوری می‌توان سلاح‌های مرگ‌بار برای «کشتن انسان‌ها» تولید کرد.

جیلیان کیگان وزیر آموزش و پرورش برتیانیا، می‌گوید امروز برای فهم خطرهای هوش مصنوعی در مدرسه‌ها، دانشکده‌ها، و دانشگاه‌ها کار بیشتری لازم است.

وزیران از صاحب‌نظران آموزش و پرورش و کارشناسان فناوری می‌خواهند که در مورد چگونگی استفاده «ایمن و بی‌خطر» از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش نظر بدهند.

 

پیش از این و به دلیل نگرانی‌هایی راجع به اینکه هوش مصنوعی ممکن است به تقلب کردن دامن بزند، اداره‌های اصلی آزمون در بریتانیا توصیه کرده بودند دانش‌آموزان برخی از تکالیف‌ را «در کلاس و با حضور مراقب» انجام دهند.

کیگان در سخنرانی برای کارشناسان فناوری و آموزش گفت: «هوش مصنوعی دنیای اطراف ما را متحول و به رشد اقتصاد کمک خواهد کرد.»

پیش از این و در پی نگرانی‌هایی که راجع به تقلب کردن با استفاده از هوش مصنوعی پیش آمده بود، اداره‌های اصلی آزمون در بریتانیا توصیه کرده بودند مدرسه‌های از دانش‌آموزان بخواهند برخی از تکالیفشان را «در کلاس و با حضور مراقب» انجام دهند.

چت‌جی‌پی‌تی نوعی هوش مصنوعی زایشی است که می‌تواند شبیه به انسان به پرسش‌ها پاسخ دهد و خیلی شبیه به گفت‌وشنودهای میان انسان‌ها، زمینه سوال‌های پیگیری (سوال‌های قبلی) را نیز درک کند. همچنین، در صورتی که از او بخواهند، می‌تواند مقاله بنویسد، و همین موضوع موجی از نگرانی به راه انداخت که مبادا دانش‌آموزان از آن برای انجام تکلیف مدرسه استفاده کنند.

ماه پیش، موسسه‌ بی‌سی‌اس، که گواهی رسمی برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات دارد، خواهان گنجاندن هوش مصنوعی در دوره‌های تربیت معلم شد تا معلمان به کمک آن بتوانند بفهمند دانش‌آموزان چگونه دارند از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×