» دسته‌بندی نشده » ائتلاف‌های منطقه‌ای ایران بر نگرانی‌های تل آویو افزوده است

ائتلاف‌های منطقه‌ای ایران بر نگرانی‌های تل آویو افزوده است

خرداد ۲۴, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ژاپن تایمز در مطلبی نوشت در حالیکه تل آویو این روزها دغدغه‌های امنیتی فراوانی دست به گریبان است، ایران از انزوا خارج شده و یک ائتلاف نظامی با روسیه شکل می‌دهد.

گزارش ژاپن تایمز با اشاره به نگرانی های امنیتی رژیم صهیونیسیتی آغاز می شود و می نویسد که تل آویو سال‌هاست که تهرانِ دارای سلاح هسته‌ای را یک تهدید موجودیتی برای خود می‌داند و انرژی خود را معطوف به مقابله با آن و شرکای منطقه‌ای ایران در سوریه، لبنان و مناطق فلسطینی کرده است.

این رسانه ژاپنی یادآور می شود که در چند ماه گذشته چیزهای فراوانی تغییر کرده است. ایران از انزوای دیپلماتیک خارج شده و یک اتحاد نظامی مهم با روسیه شکل داده است که هدف از آن دفاع هوایی است. روابط دیپلماتیک ایران با عربستان سعودی احیا شده است. این رسانه ژاپنی در عین حال مدعی می شود که غنی‌سازی اورانیوم در ایران نیز رو به افزایش است اما تهران هرگونه اقدام برای ساخت بمب را رد می‌کند.

ژاپن تایمز تاکید می کند که همه این تحولات، با بحران سیاسی دراراضی اشغالی به دلیل تلاش نتانیاهو برای بازنگری در قوانین قضایی توام شده است، تا آنجا که رژیم صهیونیستی را به نقطه ای که مدام هشدارهای روزانه صادر می کند و از اقدام در قبال ایران در صورت احساس خطر سخن می راند.

مقامات صهیونیست هر جا که می روند دم از این موضوع می زنند.

ژاپن تایمز در عین حال توانایی تل آویو برای اقدام علیه ایران را مورد تردید می داند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز این روزها از موضع آمریکا در قبال ایران ناخرسند است و معتقد است که

دیپلماسی تنها در صورتی می تواند کارساز باشد که با یک تهدید نظامی جدی توام باشد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×