» آخرین اخبار » گیلان » وعده‌ای که در میلاد امام رضا (ع) عملی شد

وعده‌ای که در میلاد امام رضا (ع) عملی شد

خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمان حسین نیا شهردار لولمان، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن آیت‌الله مصباح سازمان تبلیغات، با بیان اینکه لولمان در سال ۸۸ با تجمیع ۶ روستا به شهر تبدیل شد، اظهار کرد: شهر لولمان با وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری با جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفر یکی از شهرهای مهم استان گیلان است.

شهردار لولمان با تأکید بر تبادل، بهره‌مندی و نقدهای اصحاب رسانه برای ارتقای مباحث شهری‌ افزود: ما توانستیم با افزایش ۳۰۰ درصدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در مراسمات مذهبی با مشارکت مردم مراسمات متعددی در حوزه فرهنگی داشتیم که از سوی مردم مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

حسین نیا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته شهرداری لولمان در حوزه عمرانی بیان کرد: در ابتدا با مطالعات و بهره‌مندی از تجارب بزرگان و نیازسنجی پروژه‌هایی تعریف شد که برای مردم مفیدتر بود و مطالعات را در حوزه عمرانی ارجح دانسته و پیش از اجرای پروژه مطالعات اصولی داشتیم.

وی با بیان اینکه ۳۳ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در سال گذشته اجرا شد، گفت: نیازهای مالی خود را از طریق درآمدهای پایدار کسب کرده و سعی کردیم اقدامات مؤثری در این حوزه انجام دهیم و در حوزه مالی با ممیزی املاک درآمد پایداری در شهرداری لولمان کسب کردیم.

شهردار لولمان با اشاره به ۱۶ هزار و ۴۶۰ متر مربع آسفالت ریزی در این شهر در سال گذشته افزود: این امر باعث رضایتمندی مردم شهر شد و ۳۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی نیز به زودی در شهر لولمان اجرا می‌شود.

حسین نیا ایجاد فضای گردشگری و فرهنگی برای مردم را یکی از نقاط قوت شهرداری لولمان برشمرد و گفت: پارکی با نام شهیده هادی‌زاده ظرف مدت یک سال در شهر احداث شد، این پارک در جشن میلاد امام رضا (ع) در سال گذشته وعده داده شده بود که در جشن میلاد امام رضا (ع) امسال به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه شهر لولمان به دلیل تردد بالا و در حوزه ترافیکی بسیار با اهمیت است، گفت: در حوزه روشنایی معابر، بهسازی معابر و سیما و منظر و سرعت کاه اقداماتی انجام دادیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم و مسافران باشیم.

شهردار لولمان با بیان اینکه این شهر هنوز بافت روستایی دارد و انتظارات در حوزه‌های مختلف زیاد است، افزود: در شهر لولمان برخی ادارات حضور دائمی ندارند و بابت تمام نیازها، مردم به شهرداری مراجعه می‌کنند هرچند که امیدواریم بتوانیم مردم نیازهای اساسی و اصلی خود را مرتفع کنند.

حسین‌نیا جمع آوری آب‌های سطحی را یکی از موضوعات مهم شهر لولمان دانست و گفت: حفظ زیست محیطی سه رود مهم شهر لولمان بسیار با اهمیت است تا مانند گوهررود و زرجوب نشود، همچنین در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان توانستیم اقدامات مناسبی در حوزه شهری‌ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات حوزه خدمات شهری‌ حوزه پسماند است، تصریح کرد: تفکیک از مبدأ یکی از نگرانی‌هایی است که ما با استفاده از نیروهای جهادی، خانه به خانه مردم را برای تفکیک از مبدأ تشویق کردیم و با قراردادی که با یکی از شرکت‌های پسماند منعقد کردیم و با حضور و تأکید استاندار مقرر شد شهر لولمان به عنوان شهر پایلوت در حوزه پسماند با یکی از شرکت‌های معتبر قراردادی منعقد کند که اخبار آن به زودی منتشر می‌شود.

 وی با اشاره به ایجاد یک مجتمع گردشگری در زمینی ۳۳ هکتاری بیان کرد: جذب گردشگر در این حوزه انجام شده و آماده اجرای این پروژه گردشگری هستیم، از آنجایی که این زمین در حاشیه رودخانه سفیدرود قرار دارد در صورت موافقت و همکاری به اصحاب رسانه قول می‌دهیم این پروژه که علاوه بر ارتقای حوزه گردشگری در حوزه اشتغالزایی نیز بسیار مؤثر است را ظرف مدت ۲ سال به انجام برسانیم‌.

پایان پیام۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×