» دسته‌بندی نشده » رودبار یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش گیلان است

رودبار یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش گیلان است

خرداد ۲۱, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرنگار مهر، حمزه عشوری پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری پویش مردمی حیات وحش استان و مأموران پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست رودبار، بار دیگر تصاویر بسیار زیبا و کم نظیری از حضور گونه‌های حمایت شده پلنگ، خرس، شوکا، گربه جنگلی در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان به ثبت رسید که مشاهده و ثبت این تصاویر همگی حاکی از غنای تنوع زیستی در استان گیلان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ سازی، همراهی و همکاری جوامع محلی شرایط مساعد و امنیت زیستگاه را از عوامل اصلی حضور این گونه ارزشمند عنوان کرد و افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت این گونه در این زیستگاه باشیم.

عشوری ادامه داد: شهرستان رودبار بواسطه بهره مندی از عرصه‌های طبیعی بکر و ایمن یکی از مهمترین زیستگاه‌های انواع حیات وحش در استان گیلان می‌باشد که پایش مناطق و ثبت گونه‌های حمایت شده و ارزشمند یکی از وظایف این اداره محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس به جهت اطلاع از وضعیت زیستی و برنامه ریزی برای حفاظت بهتر از این گونه‌ها مقرر است با ادوات ثبت تصویر، نظیر دوربین‌های تله‌ای و همچنین پایش زیستگاه و شناسایی نمایه‌ها در سطح شهرستان با آغاز فصل بهار، جزئیات دقیقی از پراکنش و مهاجرت‌های درون منطقه‌ای این گونه‌ها به دست آید.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×