» آخرین اخبار » گیلان » گاری‌کبابی‌های رشت ساماندهی می شوند

گاری‌کبابی‌های رشت ساماندهی می شوند

خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیا عاشوری ظهر امروز در نشست کمیسیون بهداشت شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری با تأکید بر برگزاری منظم، منسجم و هدفمند جلسات کمیسیون بهداشت در راستای ارتقای اظهار کرد: سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه جامعه سلامت محور جامعه‌ای همراه با نشاط اجتماعی است که شاخصه‌های بهداشت فردی و اجتماعی آن افزایش پیدا کند.

 وی با بیان اینکه توجه به رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی در سلامت جامعه اهمیت دارد، گفت: سلامت جامعه فقط به مصون ماندن از بیماری‌های جسمی و امراض خلاصه نمی شود و دارای پارامترهای گسترده‌ای است.
 
سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به قرارگیری گیلان در چالش جمعیتی و پیری استان گیلان بیان کرد: تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه جوانی جمعیت و ارتقای فرزندآوری منجر به بهبود سلامت جامعه و جلوگیری از پیذی جمعیت می‌شود. 
 
وی با اشاره به چالش های افزایش جمعیت سالمندی در گیلان، افزود: گرایش جامعه به سالمندی و کاهش فرزندآوری، هزینه‌های سنگین درمانی و سلامت را به سیستم بهداشت و درمان تحمیل می‌کند لذا توجه به این موضوع ضروری است. 
 
عاشوری با اشاره به چالش‌های زیرساختی این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: رشت علیرغم ظاهر زیبا و دلپسند، دارای چالش‌های در حوزه زیرساخت‌های سلامت محور بوده که اقدامات جدی برای بهبود این موضوع ضروری است. 
 
سرپرست فرمانداری رشت با انتقاد از ضعیف بودن سطح بهداشت در مراکز خدمات عمومی از جمله رستوران‌ها و فست فودها، گفت: نظارت ویژه بر عملکرد رستوران ها و پخت غذای خانگی و بیرون بر باید در اولویت قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه رشت با دارا بودن بیش از ۱۶ هزار اماکن تهیه و توزیع ‌مواد غذایی، رتبه یک کشور در این حوزه را دارد، افزود: از ابتدای سال تا به امروز ۳۹۳ مورد نمونه‌برداری بهداشتی از اماکن عرضه مواد غذایی در سطح شهر رشت انجام شده که از این تعداد، ۱۳۰ پرونده تخلفاتی به مراجع قضایی معرفی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ گاری کباب در اقصی نقاط شهر رشت در حال فعالیت هستند، گفت: این ۱۳۰ گاری نیز باید ساماندهی شده و تحت نظارت‌های مستمر بهداشتی قرار بگیرند.  

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×