» آخرین اخبار » گیلان » بلاتکلیفی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی آسایشگاه معلولین رشت

بلاتکلیفی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی آسایشگاه معلولین رشت

خرداد ۶, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید علی حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان و رشت از قدیمی‌ترین مراکز نگه‌داری توان‌خواهان در کشور است، اظهار کرد: بیش از ۴۷۰ نفر تحت پوشش آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان هستند.

وی با بیان اینکه این مجموعه با کمک‌های مردمی اداره می‌شود، گفت: نقش مردم گیلان در سرپا نگه‌داشتن این مجموعه خیریه بی‌نظیر است.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اشاره به نگاه حمایتی دولت سیزدهم به آسایشگاه خیریه گیلان بیان کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مجموعه‌های خیریه به‌ ویژه آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت دارد درحالی‌ که در دولت‌های گذشته این‌گونه نبوده است.

وی از نگهداری ۲۷۲ نفر بی‌سرپرست در آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان خبر داد و افزود: نیمی از تعداد ۴۷۴ بیمار تحت پوشش این مجموعه، بی‌سرپرست هستند و درواقع جمعیت ۵۰ درصدی این مجموعه بی‌سرپرست هستند.

حسینی با بیان اینکه پنج درصد تحت پوشش این مجموعه غیربومی و غیر گیلانی هستند، گفت: آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان فرااستانی است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اشاره به بدهی ۵ و نیم میلیارد تومانی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت درگذشته بیان کرد: این بدهی در سال ۱۴۰۰ به ۸ میلیارد تومان رسید اما با پیگیری‌های انجام‌شده ۵ و نیم میلیارد تومان آن شامل بخشودگی شد و حدود ۳ میلیارد بعدی تسویه شده است.

وی با اشاره به عوارض ۲ میلیارد تومانی آسایشگاه به شهرداری افزود: درگذشته شهرداری حتی حکم تخریب ساختمان‌های آسایشگاه را اخذ کرده بود اما با رایزنی با شورای ششم این مسئله به‌صورت تهاتر حل‌وفصل شد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با گلایه از بی‌تفاوتی سازمان برنامه‌وبودجه استان در اختصاص بودجه مصوب شده سفر ریاست جمهوری به گیلان برای نوسازی این مجموعه تصریح کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گیلان برای تکمیل و نوسازی ساختمان‌های آسایشگاه در نظر گرفته‌شده اما تاکنون یک ریال اختصاص پیدا نکرده است.

حسینی با بیان اینکه تخصیص اعتبار سفر راه‌حل قانونی می‌خواهد، گفت: هیچ اراده‌ای در سازمان برنامه‌وبودجه برای اختصاص این اعتبار جهت نوسازی و ساخت‌وساز این مجموعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا شرایط سختی را سپری ‌کردیم، افزود: با مدیریت خوبی که صورت گرفت اجازه ندادیم همه‌گیری کرونا در آسایشگاه اتفاق بیافتد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با بیان اینکه ظرفیت این مجموعه تکمیل است، گفت: با تکمیل و ساخت واحدهای این مجموعه، ۲۰۰ نفر افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

حسینی با تصریح بر اینکه اعتمادسازی مردمی بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای اداره این مجموعه نیاز بود که ۱۲ میلیارد تومان آن توسط مردم به‌صورت نقدی و غیر نقدی تأمین شد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان فقط در عید فطر امسال جمع‌آوری شد، افزود: مردم گیلان نسبت به آسایشگاه معلولین و سالمندان تعصب خاصی دارند و همیشه موردحمایت مردمی قرار داریم به‌طوری که در عید فطر امسال ۱۷۵۰ کیلوگرم برنج نیز مردم به آسایشگاه کمک کردند.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور نگهداری از افراد در آسایشگاه معلولین و سالمندان بیان کرد: هرماه ۹ میلیون تومان برای نگهداری هر فرد در آسایشگاه هزینه می‌شود.

حسینی از حضور تنها یک‌باره استاندار گیلان به آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت خبر داد و گفت: ما نیازمند مساعدت‌های ساختاری نماینده عالی دولت به جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان هستم.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر نمایندگان مجلس در حل بخشی از مشکلات آسایشگاه‌ها بیان کرد: در برخی از بخش‌های آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت خلأهای قانونی وجود دارد که نیازمند بازنگری در قانون هستیم.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت همچنین از اشتغال ۲۰۰ نفر در آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت خبر داد و افزود: ماهانه بالغ‌بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه حقوق، دستمزد، بیمه و اضافه‌کار می‌شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×