» آخرین اخبار » گیلان » تعداد کشتی‌های ایرانی حاضر در دریای خزر

تعداد کشتی‌های ایرانی حاضر در دریای خزر

خرداد ۱, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین یونسی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۵۲ فروند کشتی ایرانی در دریای خزر اظهار کرد: ۵۲ فروند کشتی از ۳۲۲ فروند کشتی موجود در دریای خزر متعلق به مالکین ایرانی است و از امیرآباد تا آستارا ۸۰ فروند شناور در دریای خزر تردد دارند.

وی ظرفیت ۵۲ کشتی وجود در دریای خزر را ۱۳۷ هزار ۲۳۴ هزار تن دانست و افزود: با پیوستن کشتی‌های جدید به ناوگان حمل و نقل دریای این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به کاهش قیمت کرایه حمل گفت: به دلیل آب شدن یخ‌های ولگا کرایه حمل کاهش یافت به طور مثال کرایه حمل برای غلات از تنی ۱۱۰ دلار به ۵۰ دلار رسیده است.

یونسی از ورود کشتی رو رو طی ۶ ماه گذشته به بندر انزلی خبر داد و بیان کرد: با ورود این کشتی‌ها ترانزیت خودرو از هرمزگان وارد می‌شود، همچنین کشتی کانتینری به طور منظم ماهانه سه بار از بندر قزاقزستان به آستارا وارد می‌شود.

وی با تأکید بر توسعه خطوط کشتی‌رانی در گیلان تصریح کرد: در ماه‌های ابتدایی سال موفق شدیم بهترین شرکت‌ها را به استان وارد کنیم که قول دادیم آمدن آن‌ها هدفمند و پایدار باشد و سرمایه‌گذاری ۳۵ ساله داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به درخواست سازمان کشتیرانی از سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش ثبت سن کشتی‌ها افزود: با پیگیری‌های انجام شده سن ثبت شناورها را از ۱۵ به ۳۰ سال افزایش دادیم.

یونسی از خرید ۳۱ فروند کشتی جدید توسط ایران در  دریای خزر خبر داد و افزود: با تلاش‌های انجام شده ۳۱ کشتی دیگر خریداری شده و ۲ فروند کشتی نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۸ فروند کشتی در دریای سیاه منتظر انتقال کشتی‌ها به مالکان در دریای خزر هستند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×