» دسته‌بندی نشده » کابلوف: نشست سازمان‌ملل در دوحه درباره افغانستان بی‌نتیجه بود

کابلوف: نشست سازمان‌ملل در دوحه درباره افغانستان بی‌نتیجه بود

اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیایی در وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: نشست دوحه به دلیل اختلافات بین منطقه و غرب بدون هرگونه نتیجه ای پایان یافت.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در این خصوص ادامه داد: روسیه از تلاش‌ های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد استقبال می‌ کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نشست دوحه چشم‌ انداز خوبی برای حل و فصل اوضاع جاری در افغانستان ایجاد کرده است، گفت: نه، این طور نیست. گوترش تلاش کرد تا اردوگاه‌ های تکه تکه غرب به اصطلاح جمعی را با تیم منطقه‌ ای ما در مورد افغانستان متحد کند. ما در منطقه (روسیه، چین، ایران، پاکستان، کشورهای آسیای مرکزی و هند) معتقدیم که اولویت باید ایجاد رهبری فراگیر در افغانستان باشد و ایجاد چنین ساختاری منجر به حل مسایل بسیار مهم دیگری مانند حقوق زنان در افغانستان خواهد شد.

«ضمیر کابلوف» افزود: در عین حال، ما به هیچ وجه نباید مسایل مبارزه با تروریسم را که بسیار مهم است و نیز موضوع مواد مخدر فراموش کنیم.

به گفته وی، کشورهای غربی « با گذاشتن ارابه بر اسب، کار وارونه انجام می‌دهند» و معتقدند که طالبان ابتدا باید مسایل حقوق بشری را حل کنند.

این دیپلمات اضافه کرد: این یک رویکرد قابل اجرا نیست. این‌ها اختلافات قابل رفع است، به شرطی که رویکرد منطقه‌گرایان غالب شود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×