» دسته‌بندی نشده » فعال شدن دو سامانه جوی/ هشدار سطح زرد

فعال شدن دو سامانه جوی/ هشدار سطح زرد

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، در هفته پیش رو دو سامانه جوی شمال و جنوب کشور را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

سامانه نخست از صبح یکشنبه ۲۴ تا ظهر سه شنبه ۲۶ اردیبهشت در شمال کشور، سبب وزش باد شدید و متلاطم شدن دریا خواهد شد و ارتفاع امواج را در سواحل بین یک تا یک و نیم متر و در فراسواحل بین دو تا سه متر افزایش خواهد داد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و روز سه شنبه نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه خواهند بود.

بر این اساس غرق شدن شناگران، پاره شدن تورها و آسیب به قفس‌های صیادی، ایراد خسارت به شناورهای سبک و تفریحی، بروز اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و وارد شدن آسیب به تأسیسات دریایی دور از ذهن نیست.

ضروری است هموطنان در عملیات‌های تفریحی به ویژه غواصی و شنا و سفرهای دریایی و نیز صیادی با شناورهای سبک در فراسواحل احتیاط کنند و همچنین برای فعالیت‌های دریایی به ویژه ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سامانه دوم از صبح یکشنبه تا ظهر پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت در جنوب کشور فعال خواهد بود و افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج بین یک تا دو متر در سواحل و دو تا سه متر در نواحی دور از ساحل را به همراه خواهد داشت.

حوزه فعالیت این سامانه بدین شرح است:

یکشنبه: نواحی شمال و مرکزی خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر

دوشنبه: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان

سه شنبه و چهارشنبه: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان

پنجشنبه: نواحی شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان

مخاطرات احتمالی این سامانه نیز مشابه پیامدهای سامانه اول است و لازم است هموطنان در جنوب کشور نیز، توصیه‌های یاد شده در سطور بالا را رعایت کنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×