» آخرین اخبار » گیلان » حمایت ۳۳ هزار و ۴۸۰ نیکوکار از فرزندان ایتام و محسنین در استان گیلان

حمایت ۳۳ هزار و ۴۸۰ نیکوکار از فرزندان ایتام و محسنین در استان گیلان

اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همراهی خیّرین و نیکوکاران مایه دلگرمی کمیته امداد است، اظهار کرد: هم اکنون سه هزار و ۱۴۹ یتیم و هشت هزار و ۳۵۷ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی محسنین از ایتام گفت: علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه در ماه رمضان امسال سه هزار و ۸۲۴ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

اهرابی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۸۶ میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی شان اهدا شد، تصریح کرد: حدود ۵۹ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا شد.

وی با اشاره به چگونگی نحوه ثبت نام حامیان گفت: مردم نوعدوست و خیّر جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام کنند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب کنند. ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می باشد.

اهرابی با بیان اینکه به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود، افزود: حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

وی با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان گفت: تعدادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دریافت مراحم بسیار پایینی دارند و امید است با مشارکت مردم خیّر استان، بتوانیم سرانه واریزی این عزیزان را ارتقا داده و نیازمندی‌هایشان را برطرف کنیم.

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×