» دسته‌بندی نشده » نخستین المپیک ورزشی محیط‌بانان کشور برگزار می‌شود

نخستین المپیک ورزشی محیط‌بانان کشور برگزار می‌شود

اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش و اهمیت ورزش و اثرات مختلف آن در زندگی و همین‌طور ارتباط مستقیم ورزش و محیط زیست، گفت: برهمین اساس، نخستین دوره المپیک ورزشی محیط‌بانان به ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران طراحی شده و در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

مرادی گفت: محیط‌بانان به واسطه حضور مستمر و فعالیت در عرصه‌های مختلف طبیعی کوه، دشت، جنگل، دریا و تالاب از آمادگی جسمی مطلوبی برخوردارند و در انجام مأموریت‌های خود برای حفاظت از محیط زیست به طور طبیعی ورزش‌های مختلفی را انجام می‌دهند و برگزاری المپیک ورزشی می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای رقابتی برای افزایش توانمندی‌های جسمی، به افزایش انگیزه و رشد فردی محیط‌بانان نیز منجر شود.

وی چشم‌انداز سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری المپیک ورزشی محیط‌بان کشور را رسیدن به المپیک ورزشی محیط‌بانان جهان دانست و افزود: برای تحقق این موضوع سه مرحله را طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مرادی گفت: گام اول به صورت آزمایشی است و در قالب مسابقات داخلی بین محیط‌بانان کشور خودمان برگزار می‌شود که بتوانیم برای این موضوع ظرفیت‌سنجی کنیم.

وی ادامه داد: اگر در گام نخست موفق بودیم، در گام دوم مسابقات با حضور کشورهای منطقه برگزار خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: در گام سوم با همکاری کشورهای منطقه به‌صورت رسمی المپیک محیط‌بانان جهان را خواهیم داشت.

وی گفت: قطعاً در راه تحقق برگزاری المپیک محیط‌بانان از مشورت‌های تخصصی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌های مربوطه بهره‌مند خواهیم شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست استان‌های قزوین و البرز را به عنوان میزبانان نخستین دوره مسابقات المپیک ورزشی محیط‌بانان کشور معرفی کرد و گفت: این مسابقات در شهریورماه امسال و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی گفت: رشته‌های ورزشی این دوره شامل: سه گانه، دارت، تیراندازی، فوتسال و پیاده‌روی ۲۰ کیلومتر خواهد بود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×