» دسته‌بندی نشده » رئیسی در حرم حضرت زینب(س): امروز رژیم صهیونیستی از همیشه ضعیف‌تر است

رئیسی در حرم حضرت زینب(س): امروز رژیم صهیونیستی از همیشه ضعیف‌تر است

اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفرش به کشور سوریه، در سخنانی در حرم مطهر حضرت زینب (س)، گفت: درود بر امام حسین (ع) و خواهر مظلومه‌اش(س) و تمام کسانی که رهروی راه این بزرگواران بوده و هستند.

وی افزود: سلام بر همه شهدای اسلام در طول تاریخ و سلام بر شهدای سوریه، لبنان، ایران، عراق و همه کسانی که به نام امام حسین(ع) شهید شدند و برای اعتلای کلمه حق و ابطال باطل خون مطهرشان به زمین ریخت. و سلام بر همه جانبازان و ایثارگران که برای مبارزه با ظلم و ستم با همه وجود در مقابل مستکبران ایستادگی کردند و در کسوت مقدس جانبازی و ایثارگری هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: سلام بر همه مجاهدان راه خدا و کسانی که مردانه ایستادند و از اسلام دفاع کردند و با شعار هیهات من‌الذله برای امت اسلامی عزت آفریدند، سلام بر مجاهدان راه خدا در حزب‌الله لبنان، سوریه، عراق و یمن و تمام کسانی که در مقابل ستم به اسم حزب‌الله ایستادگی می‌کنند.

رئیسی ادامه داد: و سلام بر مادران، پدران،  خواهران و همسران شهدا که صبورانه نبود عزیزان خود را برای خدا تحمل کردند و سختی‌ها را به جان خریدند و زمانی که با سختی فراق از عزیزانشان مواجه شدند زینب وار فریاد زدند مارأیت الا جمیلا.

وی اضافه کرد: دوازده سال ظلم کردند و پول‌های حرام را به گروه‌های تکفیری دادند و امپراتوری رسانه‌ای فعال بود و کشتار کردند و کودکان را کشتند؛ ۱۲ سال از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری می‌گذرد، اما سوریه همچنان ایستاده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آن روزی که جریان گروه‌های تکفیری آغاز شد، برخی جریان را خوب نشناختند و موضع‌گیری درستی نداشتند، اما مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای شرایط را خوب شناخت و فرمود جنس این حرکت آمریکایی و صهیونیستی است، گفت: این میزان خشونت نمی‌تواند کار مسلمانان باشد، این کار جنایت صهیونیست‌هاست، درست تحلیل و هدایت کرد و در جهان اسلام در مقابل تکفیری‌ها وحدت ایجاد کرد.

رئیسی ادامه داد: از طرف دولت و ملت ایران صمیمانه از دولت و ملت سوریه به خاطر مقاومت و امتیاز بزرگ پیروزی در این عرصه تقدیر و تشکر می‌کنم، حقیقتا دکتر بشار اسد و ملت سوریه با بصیرت در مقابل این فتنه ایستادگی کرد که این مسأله باید مورد تحسین قرار گیرد.

وی خطاب به مردم سوریه، گفت: مقاومت شما و مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی، شرایط را به نفع جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی رقم زده است.

رئیس‌جمهور افزود: فلسطین مقاوم در انتفاضه اول، دوم، سوم و چهارم، آنچنان شرایط را تغییر داد که حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه کار را به جایی رساند  که امروز رژیم صهیونیستی از همیشه ضعیف‌تر است و مجاهدان از همیشه قوی‌تر ظاهر شدند.

رئیسی در ادامه اظهار کرد: ابتکار عمل به دست مجاهدان راه خدا و میدان‌داران فلسطینی و مجاهدان راه قدس است و رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیر است.

وی با تأکید براینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان بوده و هست و در کنار ملت مظلوم فلسطین و مقاومت در لبنان سوریه و همه جای عالم خواهم بود، گفت: بنای ما در نظام جمهوری اسلامی تأکید بر مقاومت است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به شما مردان و زنان مقاوم عرض می‌کنم که سوریه دوزاده سال ایستادگی کرد و پیروز شد و جشن پیروزی را در کنار حرم حضرت زینب (س) برگزار می‌کنیم. سوریه به دست شما ساخته خواهد شد و تمام خرابی‌ها به بناهای ماندگار تبدیل خواهد شد و همچنان که در دوران سخت در کنار شما بودیم، در دوران بازسازی نیز در کنار شما خواهیم بود.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط ما دیپلماتیک نیست، ارتباط قلبی بین دو ملت و ارتباطی راهبردی میان دو دولت است و این ارتباط و برادری گسستنی نخواهد بود. این وعده الهی است که هاِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم.




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×