» آخرین اخبار » گیلان » استاندار گیلان: اجازه خروج منابع مالی به خارج از استان را نمی‌دهم

استاندار گیلان: اجازه خروج منابع مالی به خارج از استان را نمی‌دهم

اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در همایش بزرگداشت کار و کارگری در سالن الغدیر استانداری با تبریک هفته کار و کارگر و همچنین روز معلم اظهار کرد: کارگران پیشران تحقق شعار مقام معظم رهبری یعنی رشد تولید و مهار تورم هستند که باید همواره متولیان نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردان این عزیزان باشند.

وی با اشاره به نقش کارگران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در کشور و جهاد در عرصه اقتصاد، گفت: نقش کارگران در رشد اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست به طوری که پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بدون پنجه و کمک کارگران غیر ممکن بود.

استاندار گیلان، بیشترین مشکلات کشور حول محور مسائل اقتصادی دانست و افزود: کارگران برای معیشت زندگی، تربیت فرزندان و رونق اقتصاد کشور تلاش می‌کنند و در جنگ اقتصادی در خط مقدم مبارزه با این جنگ هستند که حتی بسیار قدردانی دارد.

عباسی با بیان اینکه نقد بر عملکرد دولت مردمی باید منصفانه باشد، تصریح کرد: سیاست دولت سیزدهم علی‌الخصوص بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از رشد تولید و رفع موانع در این حوزه است لذا دولت مردمی هیچگاه به دنبال کارشکنی و ایجاد خلل در اقتصاد نیست.

وی با تأکید بر لزوم توجه به پرداخت حقوق کارگران و بازنشستگان در کشور بیان کرد: دولت مردمی تاکنون تمامی حقوق کارگران و بازنشستگان را پرداخت کرده و در رشد تولید بوروکراسی های اداری را کاهش و اجازه تعطیلی به هیچ واحد تولیدی را نمی‌دهد.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان جلسات رفع موانع تولید با قدرت در گیلان در حال برگزاری بوده و دولت سعی کرده در ارتباط میان کارگر و کارفرما بر اساس قانون عمل کرده و همواره حامی حقوق کارگران باشد.

عباسی با بیان اینکه واحدهای تولیدی موجود در گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی است، افزود: در نخستین روزهای انتصاب بنده به عنوان استاندار گیلان بسیاری از واحدهای گیلان تعطیل بودند ولی اکنون بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی در این استان احیا شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

وی با اشاره به نقش مسکن، اشتغال و بیمه در ایجاد آرامش در جامعه گفت: اجازه نخواهیم داد در هیچ یک از بیمارستان‌ها و شرکت‌های دولتی خصوصی بیمه کارگران با مشکل مواجه شود زیرا حمایت از کارگر خط قرمز دولت مردمی آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی است.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش تورم در این استان با تلاش مسؤولان و با همت کارگران، بیان کرد: تورم موجود در این استان از میانگین کشوری دو درصد کمتر بوده و تاکنون ۱۰۸ درصد از تعهد اشتغال در گیلان محقق شده است.

عباسی با تأکید بر توجه به آمایش سرزمینی در حوزه تولید مسکن و ایجاد در گیلان افزود: در بحث تولید مسکن و ایجاد اشتغال بر اساس آمایش سرزمینی به تمامی نقاط و عرصه‌های گیلان توجه کرده و بر همین اساس دستور دادیم تا متولیان امر به این مسئله توجه کنند.

وی از شناسایی ۳۵۰ عرصه مربوط به فعالیت‌های اقتصادی در گیلان خبر داد و گفت: در طی این مدت ۲۲۰ مجوز بی‌نام کسب و کار در این استان صادر شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اجازه خروج منابع مالی و اعتبارات موجود توسط بانک‌ها به خارج استان را نخواهیم داد، تصریح کرد: متأسفانه برخی از شرکت‌های تولیدی در این استان در استان‌های دیگر دفاتری دارند که به این منابع مالی خود را به خارج استان منتقل می‌کردند، ولی بنده به هیچ عنوان اجازه این کار را در گیلان نخواهم داد.

عباسی نقش تکمیل کریدور شمال به جنوب در تقویت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در گیلان را بسیار مؤثر برشمرد و گفت: با تکمیل کریدور شمال به جنوب به تقویت اسکله‌ها و بنادر دریانوردی قطعا تولیدات صادرات محور در گیلان افزایش پیدا می‌کند و به صادرات یک میلیارد دلار محصولات غیر نفتی دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه برابری تقاضا و عرضه باعث کاهش تورم در کشور و گیلان می‌شود، بیان کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، افزایش تولید و عدم صادرات مرغ سبب شد تا در گیلان با کمبود مرغ در مواجه نشویم که این امر در تأمین امنیت غذایی بسیار مؤثر بوده است.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×