» آخرین اخبار » گیلان » بی‌حجابی در مراکز سلامت‌محورگیلان ممنوع!

بی‌حجابی در مراکز سلامت‌محورگیلان ممنوع!

اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی عصر امروز در نشست شورای فرهنگی دانشگاه با تأکید بر رعایت عفاف و حجاب در همه ارکان نظام سلامت استان اظهار کرد: الزامات، حدود قانونی و شرعی در مقوله عفاف و حجاب در همه محیط‌های اداری، آموزشی، بهداشتی و درمانی کاملاً مشخص است و باید تماماً رعایت شود. 

وی بر لزوم تقدم کار فرهنگی و اقناع‌سازی کارگزاران و ذینفعان در مقوله عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: در مسئله حجاب باید اولویت با کار فرهنگی و ارشادی باشد و در صورت‌عدم رعایت این واجب قطعی نیز باید با مسئولان و مدیران بخش‌ها بدون تعارف و اغماض برخورد جدی کرد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به دستاوردهای علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه اشاره کرد و افزود: تقدیر و تجلیل از این افتخارآفرینان ازجمله نفرات برتر بیست و هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاه باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد. 

آشوبی همچنین با اشاره به تقدیم ده‌ها شهید خدمت از گیلان در دفاع از سلامت مردم تصریح کرد: باید یادمان شهدای مدافع سلامت گیلان در یکی از عرصه‌های سلامت‌محور استان ازجمله شهر رشت احداث و در معرض همه مردم و خادمان آن‌ها در نظام سلامت قرار بگیرد. 

وی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را گنجینه‌ای از تاریخ، تمدن، فرهنگ و نخبگان علمی دانست و بیان کرد: لازم است احداث موزه نظام سلامت گیلان به‌منظور نشان دادن دستاوردها و ارزش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دستور کار قرار گیرد و تاریخ علمی، مدیریتی، فرهنگی، افتخارات و تلاش‌های ماندگار در آن ثبت، ضبط و به همگان نشان داده شود. 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به مقوله مهم عفاف و حجاب اظهار کرد: در مباحث عفاف و حجاب موازین و مقررات قانونی مشخص است و باید مر قانون و عرف رعایت شود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی با بیان اینکه در برخی از عرصه‌های بهداشتی و درمانی بعضاً هنجارشکنی‌هایی در حوزه حجاب دیده می‌شود، افزود: برخی انتقادات مردمی مبنی برعدم رعایت موازین شرعی و قانونی پیرامون عفاف و حجاب وجود دارد که باید نوع و نحوه برخورد با آن‌ها مشخص شود. 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست به موضوع رعایت عفاف و حجاب و الزامات قانونی آن در نظام سلامت استان مواردی را تبیین کرد. 

فردین مهرابیان همچنین گزارشی در خصوص بودجه برآورد شده فرهنگی، فوق‌برنامه و قرآنی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و دانشکده‌های رشت و تابعه و همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری اردوهای داخل استانی ویژه دانشجویان ارائه کرد. 

دیگر اعضای شورای فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود جهت بهبود و ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، رفاهی، ورزشی و فوق‌العاده دانشگاه پرداختند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×