» آخرین اخبار » گیلان » جذب ۱۰۰ نیرو تا معرفی ۲ معلم نمونه کشوری از گیلان

جذب ۱۰۰ نیرو تا معرفی ۲ معلم نمونه کشوری از گیلان

اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرنگار فارس از رشت، محمد فائزی امروز در جمع خبرنگاران در سالنم اجتماعات اداره کل با اشاره رتبه‌بندی کشوری معلمین اظهار کرد: آموزش و پرورش سازنده بنای عظیمی است که باید در ترازی که کشور برایش تعریف می‌کند نقش‌آفرینی کند لذا سال گذشته طی یک فرایند بسیار مهم حدوداً ۹۳ هزار معلم آموزشی رتبه‌بندی شدند تا با تدابیر اندیشه شده در این فرایند رشد خوبی را در دستگاه تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

به گفته فائزی حدود ۳۰ درصد از معلمان گیلانی از مجموع ۲۷ هزار نفر، به رتبه خود در اجرای طرح رتبه بندی معلمان معترض بودند که اعتراض این افراد بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۸ هزار معلم جذب آموزش پرورش شده و ۱۰۰ معلم جدید مقطع اول ابتدایی در گیلان جذب می‌شوند، ادامه داد: با توجه به بازنشستگی برخی معلمان با کمبود نیرو مواجه هستیم و مهرماه از ظرفیت نیروهای جدید استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پروش استان گیلان در خصوص احیای جایگاه مقام معلم تصریح کرد: اگر امور کشور را به ۲ دسته امور جاری و آینده تقسیم کنیم برنامه‌های آموزش و پرورش در امور آینده‌سازی کشور قرار می‌گیرد که اگر شأن و منزلت معلمین را قدر بدانیم، کلاس، دانش و درنهایت علم در دستگاه تعلیم و تربیت در جایگاه حقیقی و اصلی خود قرار می‌گیرد.

فائزی با تاکید براینکه ۲ معلم از استان گیلان به عنوان معلمان نمونه در سطح کشور معرفی شدند تصریح کرد: از بین هفت معلم منتخب و نمونه در سطح کشور ۲ معلم از استان گیلان به نام‌های سرکار خانم فتحی و خانم دکتر مژده غلام علی زاده انتخاب شدند.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته معلم بیان کرد: از هفتم اردیبهشت کارهایی نظیر کوهپیمایی معلمان شروع شد همچنین برنامه‌های پیش‌رو، دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در روز سه شنبه، همایش استانی تکریم معلم از معلمین منتخب در دهکده ساحلی با حضور مسؤولان استانی، دیدار جمعی از معلمان با نماینده ولی فقیه استان، گلباران گلزار شهدا در روز پنجشنبه، دیدار با خانواده های شهدا و فرهنگی های متوفی، دیدار با فرهنگی‌های دارای فرزندان معلول، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و چندین برنامه دیگر را در برنامه این هفته قرار دادیم.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×