» آخرین اخبار » گیلان » نشستی برای توسعه مشارکت نخبگان سلامت در گیلان

نشستی برای توسعه مشارکت نخبگان سلامت در گیلان

اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست مشترک با رئیس بنیاد نخبگان گیلان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه با اشاره به حجم عظیمی از خدمات دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق، اظهار کرد: اغلب مقالات تولیدشده در مراکز دانشگاهی گیلان منجر به تولید محصول نشده و یا به نفع مردم نیستند.

وی با اشاره به انباشت مشکلات و چالش‌ها در استان گیلان به‌ویژه در نظام سلامت، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همکاری‌های نخبگان در همه زمینه‌ها نیازمند است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه باید خدمات و تولیدات دانشگاه علوم پزشکی گیلان فناورانه باشد و به درد مردم بخورد، گفت: ره‌آورد تمام اقدامات فناورانه نخبگان در گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان باید خدمت به مردم باشد و مسیر دستابی مردم به خدمت نوین را تسهیل و تسریع کند.

آشوبی با بیان اینکه هدف همه ما ارتقای نظام سلامت و تعالی انسان است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمامی برنامه‌های آن پیوست آرمان‌گرایی برای رشد و تعالی سلامت انسان و جامعه دارد و از هر برنامه‌ای در این رابطه استقبال می‌کند.

  ضرورت تأمین و تسهیل همه خدمات به جامعه نخبگان

حسن محمدیاری، نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به وجود فرهیختگانی نخبه در استان گیلان، اظهار کرد: مجلس آماده هرگونه همکاری و حمایت از جامعه نخبه و استعدادهای برتر در کشور است.

وی با اشاره به برخی از موانع در مسیر پیشرفت نخبگان، افزود: باید موانع موجود را با اقدامی مدبرانه و حمایت محور برداشت و استعدادهای برتر را به سمت توسعه دانش و به‌کارگیری آن در تولید محصول و خدمات فناورانه به کاربرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بر ضرورت تأمین و تسهیل همه خدمات به جامعه نخبگان تأکید کرد و گفت: باید همه تلاش خود را برای حفظ جمعیت نخبه و مهاجرت آن‌ها به کار گرفت.

همکاری نخبگان علوم پزشکی گیلان با بنیاد نخبگان بسیار کمرنگ است

فرهاد شیرینی، رئیس بنیاد نخبگان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهداف بنیاد نخبگان، اظهار کرد: برنامه اصلی بنیاد نخبگان شناسایی، توانمندسازی و کمک به ورود استعدادهای برتر و نخبه برای کمک به جامعه است.

وی با اشاره به وجود استعدادهای برتر و فرهیخته در بسیاری از علوم در استان گیلان، افزود: بعد از شناسایی و کمک بنیاد نخبگان به استعدادهای برتر، لازم است دستگاه‌ها و تسهیلگران این حوزه نیز کمک کنند و استعدادهای موجود را شتاب دهند.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان، دانشگاه علوم پزشکی استان را مرکز تجمع استعدادها در بخش اساتید و دانشجویان دانست و گفت: بنیاد نخبگان با اجرای ۲ طرح حمایتی مالی از استعدادهای برتر و نخبه حمایت می‌کند.

شیرینی بر لزوم مشارکت اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و گفت: همکاری نخبگان علوم پزشکی گیلان با بنیاد نخبگان بسیار کمرنگ و نیازمند همکاری مضاعف برای حل مشکلات استان هستیم.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×