» آخرین اخبار » گیلان » آیا داروخانه هلال احمر رشت سرپا می‌شود؟

آیا داروخانه هلال احمر رشت سرپا می‌شود؟

فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ 0۰

به گزارش گیل سو، داروخانه‌های هلال‌احمر معمولاً محل عرضه داروهایی هستند که به‌ندرت در بازار دارویی یافت می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی که هلال‌احمر در حوزه دارو به داد مردم رسید، زمان کرونا بود، زمانی که به‌شدت مردم به داروهای درمان و یا واکسن‌های موردنیاز، نیازمند بودند.

عرضه انواع داروهای خاص، حاشیه سود بسیار کم و در دسترس بودن داروخانه، از مهم‌ترین مزیت‌های نسبی داروخانه‌های هلال‌احمر درگذشته بود اما اکنون این داروخانه‌ها با گسترش داروخانه‌های خصوصی و یا دولتی، فعالیت‌های چشمگیری را دنبال نمی‌کنند.

گیلان ازجمله استان‌هایی است که تنها یک داروخانه هلال‌احمر دارد و آن نیز به سبب بدهی‌های میلیاردی به شرکت‌های پخش دارویی، با چالش‌های زیادی روبرو هستند.

به‌منظور رفع مشکلات و چالش‌های تنها داروخانه هلال‌احمر، نشستی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اخیراً برگزار و مشکلات و چالش‌های داروخانه مرکزی هلال‌احمر گیلان به مرکزیت شهر رشت ازجمله بدهی ۱۳ میلیاردی آن به شرکت‌های پخش دارویی مطرح و راهکاری‌های لازم برای آن طرح و بررسی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی که برگزارشده بود با تقدیر از فعالیت‌های سلامت‌محور جمعیت هلال‌احمر به‌ویژه دوران کرونا اظهار کرد: هلال‌احمر جزئی از نظام سلامت است و همیشه مردم شاهد نقش‌آفرینی مؤثر این جمیعت و امدادگران آن هستند.

محمدتقی آشوبی با اشاره به فعالیت مؤثر و مثمر ثمر داروخانه هلال‌احمر رشت افزود: سیر خدمات‌دهی داروخانه هلال‌احمر رشت همیشه خدمت به مردم بوده و باید مشکلات آن با همکاری و همیاری همه‌جانبه حل شود.

وی همچنین از عزم نظام سلامت استان برای رفع چالش‌های پیش رو در جهت فعالیت داروخانه هلال‌احمر رشت خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این نشست با تقدیر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شرکت‌های پخش دارویی اظهار کرد: هدف هلال‌احمر کاستن درد و آلام مردم و مدد خواهان است و ازاین‌رو برای پابرجا ماندن داروخانه هلال‌احمر نیازمند کمک همگانی هستیم.

سیاوش غلامی با بیان اینکه داروخانه هلال‌احمر یکی از مراجع توزیع داروهای تخصصی است که ممکن است در داروخانه‌های دیگر یافت نشود، افزود: افزایش تعداد داروخانه‌ها در رشت و شهرستان‌ها و همچنین فرصت چندماهه برای بازپرداخت بدهی‌ها از مهم‌ترین راهکاری‌های برای سرپا ماندن داروخانه هلال‌احمر است.

نمایندگان شرکت‌های دارویی نیز در این نشست ضمن حسن نظر به حل مشکلات داروخانه هلال‌احمر رشت، بر ضرورت تدوین برنامه مدون از سوی هلال‌احمر جهت بازپرداخت بدهی‌ها به شرکت‌های دارویی تأکید کردند.

اکنون، هلال‌احمر گیلان فرصتی دوباره یافته تا با در پیش گرفتن اقداماتی هم داروخانه هلال‌احمر رشت را به جایگاه قبلی خود برگرداند و هم نیروهایی که در آن سال‌ها شاغل بوده‌اند را سرپا نگه دارد.

پیگیری‌های مردمی حکایت از راه‌اندازی داروخانه در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان دارد و به نظر می‌رسد باید هلال‌احمر و دیگر متولیان امر بر اساس نیازسنجی مناطق و سپس با رویکرد ذخیره داروهای خاص و استراتژیک، نسبت به نیاز مردم تمهید مقدمات کند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×