» دسته‌بندی نشده » ۳۰۰۰ زندانی جرایم غیرعمد مشمول عفو رهبری شدند

۳۰۰۰ زندانی جرایم غیرعمد مشمول عفو رهبری شدند

فروردین ۱۸, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش مشرق، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل زندان‌های مازندران ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان و سالروز خجسته میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: در استان مازندران سه هزار نفر مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند که بخشی از این مددجویان از زندان آزاد و بخشی نیز مشمول تخفیف در مجازات شدند.

وی ایجاد فضای مناسب و آسایشگاه‌ها برای مددجویان را اقدامی مناسب برشمرد و گفت: نبود فضای مناسب آسایشگاهی می‌تواند زمینه بروز برخی آسیب‌ها باشد و مازندران تاکنون در این زمینه دچار عقب‌ماندگی‌های بوده است.

امام جمعه ساری بر لزوم توسعه کارگاه‌هایی برای مهارت آموزی و آموزش مشاغل به مددجویان زندان‌ها تاکید کرد و گفت: در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی صورت بگیرد و محبوس و زندانی شدن مددجویان باید زمینه‌ای باشد تا کارهای فرهنگی برای آنها صورت گیرد

وی با بیان اینکه زندانی شدن باید مقدمه برای اصلاح مددجویان باشد یادآور شد: برنامه‌هایی برای تحول فرهنگی و اخلاقی آن در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه به کارهای فرهنگی در امور مددجویان توجه ویژه ای شود، افزود: اداره کل زندان‌ها باید در این حوزه برنامه ریزی جامعی داشته باشد زیرا زندان جای احیا و آزادی واقعی مددجویان تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران نصیحت و همدلی و مباحث و کارهای فرهنگی را در اصلاح امور زندانیان و مددجویان سازنده و راهگشا دانست و گفت: به آموزش و جز خوانی قرآن در زندان نیز توجه شود



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×