» دسته‌بندی نشده » رئیسی: حجاب امری قانونی و پایبندی به آن واجب است/ وظیفه دولت اسلامی، انجام احکام و آیات الهی است

رئیسی: حجاب امری قانونی و پایبندی به آن واجب است/ وظیفه دولت اسلامی، انجام احکام و آیات الهی است

فروردین ۱۲, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعدازظهر امروز شنبه همزمان با دوازدهم فروردین، روز «جمهوری اسلامی ایران» و در دهمین روز از ماه ضیافت‌الله، با حضور در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، سی‌امین دوره از این نمایشگاه را که همه ساله هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، افتتاح کرد.

رئیسی در بدو ورود از بخش‌های مختلف و تعدادی از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد.

فعالیت‌های قرآنی در کشور توسعه پیدا کند

رئیس‌جمهور افزود: رویدادهای قرآنی مثل نمایشگاه بین‌المللی در تهران و سایر شهرستان‌ها حرکت بسیار خوب و قابل تقدیری است.

وی تاکید کرد: کسانی که امروز به برکت قرآن، انقلاب اسلامی‌ و‌ خون شهدا در یک حوزه‌ای مسئولیت دارند باید در جهت ایجاد فضای توجه به دیگران در پرتوی خداخواهی و قرآن تلاش کنند.

نگاه امام به رای مردم تشریفاتی نبود

رئیس‌جمهور در افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره روز جمهوری اسلامی گفت: نگاه امام به رای مردم تشریفاتی نبود، حقیقتا مردم را باور داشتند.

رئیسی تصریح کرد: بعد از انقلاب عده‌ای معتقد بودند که زمان برای نوشتن قانون اساسی زیاد است، اما امام معتقد بودند که هر چه سریع‌تر باید قانون اساسی مبتنی بر مبانی اسلام نوشته شود.

عفاف و حجاب، یک ضرورت دینی است

 

وی در ادامه با بیان اینکه عفاف و حجاب، یک ضرورت دینی است، گفت: حجاب امری قانونی و پایبندی به آن واجب است

رئیس جمهور ادامه داد: اگر کسانی پیدا شدند که در این قضیه، باوری که ما داشتیم را نداشتند، زمانی است که باید مراکز علمی و دینی وارد شوند و با نشستن و بحث کردن و مذاکره کردن و اقناع، همه را روشن کنند.

وی افزود: مساله این است که امروز ما با یک الزام قانونی مواجهیم، تبعیت از قانون مورد اجماع همه است. امروز مساله حجاب امری است قانونی و باید تمام آحاد جامعه ما ، همانگونه که تا کنون پایبند بوده اند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب پایبند باشند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: برخی ممکن است بگویند، ما صرفاً یک واجب نداریم و واجباتی دیگری به غیر از مساله حجاب نیز داریم، قطعاً صحیح است.

وی افزود: وظیفه دولت اسلامی آن است که جلوی دزدی و رشوه خواری و … را بگیرد، همه این نباید ها باید در جامعه نهی شوند. وظیفه دولت اسلامی، انجام احکام و آیات الهی است.

 

به گزارش فارس، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ۴۹ بخش، ۱۸۰۰ غرفه و با همکاری ۳۷ دستگاه و نهاد و حضور فعالین قرآنی از ۲۱ کشور برگزار می‌شود.

همچنین بیست و هشتمین آیین تکریم خادمان قرآن نیز در طی این مراسم برگزار شده و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

ادامه دارد…




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×