» دسته‌بندی نشده » تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا

تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا

اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


روزنامه القدس العربی در صفحه نخست خود با انتخاب تیتر «تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا» نوشت: «جوزف بورل» نماینده عالی امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در جریان سفر به الجزایر تاکید کرد که اسرائیل تنها طرفی است که با تحقق صلح بر اساس راه کار دو دولتی مخالفت می‌کند.

وی افزود: اسرائیل تنها طرفی است که صلح نمی‌خواهد.

به نوشته روزنامه القدس العربی، پیش از این نمایندگان ۱۵ کشور اروپایی از رژیم صهیونیستی خواسته بودند از تصمیم خود مبنی بر بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از منازل خود در مناطق شیخ جراح، سلوان و منطقه قدیمی قدس شرقی عقب نشینی کند.

بعد از این سخنان بورل، ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با وی تماس گرفته و از او خواست در امور سیاست داخلی این رژیم مداخله نکند.

تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا

روزنامه رأی الیوم با انتخاب تیتر «استقبال رسمی و علنی از رئیس جمهور سوریه در فرودگاه مسکو برای نخستین بار از آغاز جنگ» نوشت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز سه شنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود وارد مسکو شد. این نخستین سفر وزیر به خارج از منطقه بعد از زلزله اخیر سوریه به شمار می‌رود.

این روزنامه نوشت: مراسم استقبال از اسد در فرودگاه مسکو صورت گرفت و این نخستین باری است که از زمان آغاز جنگ در سوریه به صورت علنی و رسمی از رئیس جمهور این کشور استقبال به عمل می‌آید چرا که خبر سفرهای پیشین وی بعد از بازگشت به دمشق اعلام می‌شد.

تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا

روزنامه عراقی المراقب نیز به بحران‌هایی که آمریکا با آنها دست و پنجه نرم می‌کند اشاره کرد و نوشت: به نظر می‌رسد آمریکا در حال حاضر در بحران‌های گسترده‌ای غرق شده است که نتیجه تغییر معادلات مربوط به ابر قدرت‌ها در جریان و ظهور چین به عنوان رقیب قدرتمند آمریکا به شمار می‌رود.

این روزنامه در ادامه نوشت: بحران‌های مالی و اقتصادی در آمریکا و سرگردانی نیروهای این کشور در خاورمیانه و کشورهای جهان باعث شده رسانه‌های این کشور و کنگره از سیاست‌های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده و خواهان خروج فوری از سوریه و توجه به رشد روزافزون قدرت چین شوند.

تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا

روزنامه الوطن سوریه به سفر روز گذشته بشار اسد به روسیه اشاره کرد و نوشت: در جریان سفر رئیس جمهور سوریه به روسیه در خصوص نحوه گسترش روابط دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی میان دمشق و مسکو رایزنی خواهد شد.

بر اساس گزارش این روزنامه، آخرین تحولات منطقه و نشست‌های مربوط به مذاکرات میان دمشق و آنکارا در جریان دیدار اسد با مقامات روسیه بررسی خواهد شد.

تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به بحران یمن نوشت: مذاکرات مستقیم میان صنعاء و ریاض عملاً پیش رفته و به مرحله حرف و حدیث در خصوص عقب نشینی نیروهای خارجی از یمن رسیده بود به طوریکه سعودی‌ها تمایل زیادی نسبت به خروج از یمن نشان داده بودند اما در قبال باقی نیروهای مستقر در خاک یمن شانه خالی کرده و مسئولیتی از خود نشان ندادند.

به گزارش این روزنامه، همین مسأله در مسیر مذاکرات دو طرف برای دستیابی به یک توافق سنگ اندازی کرد. همچنین آمریکا تمایل دارد تا شرایط کنونی که نه آتش بس و نه جنگ است، باقی بماند.

تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا

روزنامه الشرق الاوسط که همچنان به پوشش اخبار مربوط به توافق میان ایران و عربستان می‌پردازد نوشت: کابینه عربستان در جریان نشست روز گذشته خود ابراز امیدواری کرده است که گفتگوهای سازنده با ایران بر اساس مبانی توافق شده، ادامه پیدا کند.

در این نشست تاکید شده است که گفتگوهای سازنده با ایران بر پایه اصول مورد توافق در راستای منافع دو کشور به صورت خاص و منافع منطقه به صورت عام و تقویت صلح و امنیت منطقه انجام می‌شود.

تنش میان اسرائیل و اتحادیه اروپا

روزنامه لبنانی البناء با اشاره به موضع گیری آمریکا در قبال توافق میان ایران و عربستان نوشت: به نظر می‌رسد آمریکا در قبال توافق تهران و ریاض از خود نرمش نشان داده است. جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که این توافق در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه مثبت است.

منابع سیاسی معتقدند که این نرمش آمریکا در برابر توافق ایران و ریاض برآمده از ناتوانی این کشور در اجرای هرگونه مانع تراشی در مسیر این توافق است چرا که چنین اقداماتی می‌تواند بر ثبات این منطقه مملو از نفت و گاز تأثیر منفی بگذارد. درگیری در جنگ اوکراین، ساقط شدن یکی از پهپادهای آمریکا بر قرار دریای سیاه و ورشکستگی پی در پی بانک‌های این کشور باعث شده آمریکا سرگردان شود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×