» آخرین اخبار » گیلان » احداث ۱۳۰۰ واحد مسکن برای محرومان گیلانی در دست ساخت است

احداث ۱۳۰۰ واحد مسکن برای محرومان گیلانی در دست ساخت است

اسفند ۱۲, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت هفته کمیته امداد اظهار کرد: ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند که این رقم برای استان حاصلخیز گیلان غیر قابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه ماهیانه بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان کمک معیشتی از مجلس گرفته و بعد از افزایش این رقم به ۹۲ میلیارد رسیده است، گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان در بحث اشتغال ورود کرده و امسال این مبلغ به هزار و ۳۰۰ میلیارد رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه در هفته پیش رو ۱۲ هزار و پانصد طرح کوچک را کلید خواهیم زد، بیان کرد: در بحث مسکن برای مدد جویان در سال گذشته ۲ هزار ۲۰۳ خانه ساخته و تحویل دادیم و امسال هزار و ۳۳ مسکن محرومین در دست احداث داریم که در هفته پیش رو افتتاح می‌شود و ۷۵۰ مسکن نیز با همکاری  با بنیاد مسکن پاسداران و بنیاد مستضعفین و سایر خیرین ساخته خواهد شد.

اهرابی با بیان اینکه در بحث ودیعه مسکن هم بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان وام داده و ۶ میلیارد تومان بلاعوض تقدیم شد، افزود: بازاریان با توجه به مشکلات مختلف بخش اعظمی از احسان را در این مسیر کمک بر عهده دلشتند و در جشن نیکوکاری ۳۳ میلیارد  تومان کمک جمع کردیم که امیدوارم امسال به ۳۷ میلیارد برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه این نهاد انقلابی در حوزه فرهنگی هم نقش آفرین بوده و نخبگان زیادی را تحویل جامعه داده است، تصریح کرد: خانواده های تحت پوشش ما امروز دچبه عنوان پزشک، دندانپزشک، مهندس مشاغل پیراپزشکی و  بازاری و مشاغل عالی رتبه در حال فعالیت بوده  که امروز آنان کمک حال ما هستند لذا نخبه پروری در دستور کار ماست .

وی با تأکید بر اینکه در بحث زکات، استان گیلان زکات واجب ندارد هرآنچه که هست زکات مستحبی است، بیان کرد: ما هزار شورای زکات در هزار روستا داریم که با توجه به مستحب بودن امروزه ۴۵ میلیارد تومان جمع آوری شده و در همان روستاها هزینه شده است زیرا  ما کار را به دست خود مردم می‌سپاریم و مراکز نیکوکاری کار را به دست خود مردم سپرده‌ایم.

اهرابی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری نیازهای مردم را احصا کرده و با حفظ کرامت انسانی آن ها، نیازمندی‌ها را  تقدیم نیازمندان می‌کنند، گفت: هرموقع به سراغ مردم آمدیم دست رد به ما زده نشده و لذا ما از اعتماد مردم کمال سپاسگزاری را داریم.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×