» آخرین اخبار » گیلان » گیلان با انقراض نسلی روبرو است/ آغاز حکمرانی بانوان در نظام اسلامی ایران

گیلان با انقراض نسلی روبرو است/ آغاز حکمرانی بانوان در نظام اسلامی ایران

اسفند ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فاطمه محمدبیگی عصر امروز در نشست رسالت بانوان در پیشرفت آینده ایران در سالن همایش‌های بیمارستان الزهرا سلام الله علی‌ها رشت با اشاره به پیشینه تاریخی حضور زنان پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با طراحی حضرت امام و راهبری رهبری معظم انقلاب اسلامی حضور زنان را در عرصه‌های مختلف جامعه فراهم کرد. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی کم‌رنگ منت‌ها پس از ظهور انقلاب اسلامی، این حضور پررنگ و برجسته است، افزود: این حضور پس از انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های حساس تاثیر گذار و تعیین کننده است. 

نکته غرب به زن ابزاری است

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه غرب به زن نگاهی صرفاً ابزاری و تبلیغاتی است، گفت: اضمحلال بنیان خانواده و زن در نظام غرب بیش از پیش محسوس بوده و خودشان مانده‌اند که چه بلایی سرشان آمده است. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات استفاده ابزاری از زن در غرب بیان کرد: بیشترین خودکشی‌ها، قتل زنان و دختران، سقط جنین و مواردی مشابه آن با نگاه ابزاری زن به اوج خود رسیده و همچنان ادامه دارد. 

طراح اصلی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، احکام اسلامی را در تقویت بنیان خانواده و مقوله زن موثر دانست و افزود: رعایت تقوای الهی، عفاف و شئون حجاب برای زن برای حفظ و ارتقای جایگاه آن بسیار حایز اهمیت است. 

زیست عفیفانه تک بعدی زن آسیب نظام خانواده در ایران

محمد بیگی، زیست عفیفانه تک بعدی به زن را یکی از آسیب‌های حوزه خانواده و زن دانست و افزود: قرآن و تعابیر اسلامی بیش از زنان به مردان تذکر به رعایت عفاف کرده و باید این مهم بیشتر جدی گرفته شود. 

عضو مجمع نمایندگان قزوین در خانه ملت، با اشاره به دستاوردهای نظام در حوزه زنان بیان کرد: عرصه حضور زنان در حوزه سلامت، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بیش از پیش شده اکنون می‌توان گفت حکمرانی بانوان در نظام اسلامی ایران آغاز شده است. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، نگاه فمینیستی و سهم خواهی زن را در تعارض با حکمرانی بانوان در نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امروز زن ایرانی با استعداد و خلاق، جایگاه و خواستگاه خود را پیدا کرده و فرصتهای حضور اجتماعی آن‌ها نسبت به گذشته گرچه ناکافی است اما رشد محسوسی به هم دیده است. 

این نماینده مجلس یازدهم همچنین بر ضرورت تقویت اعتماد به نفس دختر و زن ایرانی، تقویت هویت ملی بانوان، توسعه زیرساخت‌های حضور بانوان و تشویق آن‌ها به ازدواج و تشکیل خانواده تاکید کرد. 

دختران را برای مادر شدن از دبستان تربیت کنید

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه تربیت دختران برای پذیرفتن نقش مادر آینده نامزد کرد و گفت: امروزه بیش از پیش نیازمند تربیت دختران در دبستان و مقاطع بالاتر هستیم تا همسران و مادران دارای هویت و با تقوا هستیم. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی رسالت زنان دینی و انقلابی را درعرصه کنونی بسیار حایز اهمیت دانست و بیان کرد: امروز دشمن در تلاش است تا مانع پیشرفت و خضنر زن در عرصههای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اشتغال شود و این دفاع در برابر مظلوم و تسهیل‌گری در بازگشت حقوق زنان باید با تلاش همه میسر و ممکن شود. 

وی با بیان اینکه گیلان در جنگ ترکیبی و جمعیتی، کمترین زایش را در بین استان‌های کشور دارد، گفت: متأسفانه باید اعلام کرد که نسل گیلک که در تاریخ تمدن ساز و در انقلاب موثر بوده با انقراض نسلی روبرو است و لازم است عزم جهادی، ویژه و همگانی در این حوزه گماشته شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×