» آخرین اخبار » گیلان » نه تسهیلات می‌خواهیم نه حمایت مالی، فقط به ما بگویید چه کنیم؟!

نه تسهیلات می‌خواهیم نه حمایت مالی، فقط به ما بگویید چه کنیم؟!

اسفند ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰

به گزارش گیل سو، احمد طاهری رئیس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی، طی یک نامه سرگشاده با خطاب قرار دادن مدیران، مسؤولین و دست اندرکارانی که مسؤولیت پاسخگویی را دارند، دغدغه‌ها و نادیده گرفتن مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان را به آنان متذکر شد و خواستار ارائه راهکار اقتصادی برای برون رفت از این اوضاع و ساختن آینده‌ای بهتر در سال آینده را خواهان شد.

در متن این نامه آمده است که: تولیدکننده در حال حاضر به دلیل وضعیت بی‌ثبات و ترسناک اقتصاد ایران، از خیر سودآوری، رفاهیات خود، خانواده و پرسنلش، توسعه و پیشرفت و آبادانی گذشته! و امروز تولیدکننده برای نخستین بار نمی‌تواند برای مشکلی با نگاه کارآفرینانه‌اش راهکار مناسب ارائه دهد.

طاری در این نامه که خطاب به مسؤولین در خصوص وضعیت تولیدکنندگان آورده: امروز تولیدکننده به بن‌بستی رسیده که می‌بایست شما آقایان، مدیران و مسؤولین جهت حل آن راهکار ارائه کنید، این اتفاق هولناک سریع‌السیر نزول ارزش ریال و افزایش قیمت دلار، هر ۲ دست و پا و فکر و ذهن تولید کننده را بی‌حرکت و ناتوان کرده است، دیگر نه تنها راه حمله‌ای نیست بلکه راه فراری هم وجود ندارد، بگویید چه کنیم در این وانفسای اقتصادی؟ ما فقط در حال حاضر به هر قیمتی که شده در حال حفظ اعتبار برندمان هستیم؛ برندهای داخلی که پر بیراه نیست، بگوییم جان‌ها داده‌ایم و روزگار سختی را گذراندیم تا بازار داخل و خارج، توانمندی و کیفیت محصول ایرانی را باور کنند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است که: ما تولیدکنندگان نه تسهیلات می‌خواهیم و نه حمایت مالی و نه هیچ جلسه بدون نتیجه‌ای در کارگروه رفع موانع تولید! فقط به ما بگویید چه کنیم؟ با افت شدید سرمایه‌هایمان و با افزایش ناگهانی و جهش بلند قیمت دلار؟ در این شرایط، تولید و فروش با هر مدل علمی و تجربی؛ حتی با اخذ مشاوره از برترین متخصصین حوزه صنعت، کارآفرینی، اقتصاد، بازاریابی و مارکتینگ، برندینگ و غیره بالغ بر ده‌ها درصد ضرر به همراه خواهد داشت و توان تولید و حضور در بازارمان روز به روز کمتر و به مرز نیستی برند نزدیک خواهیم شد. اگر برای حفظ برند بخواهیم ضرر و زیان بیشتر را نیز به جان بخریم و تمام نقدینگی‌مان را صرف خرید مواد اولیه کنیم، باز هم به بن بست میخوریم! زیرا هیچ تامین کننده و فروشنده‌ای که ذره‌ای اقتصاد بفهمد، حتی با پول نقد هم به دلیل بی‌ثباتی بازار ارز، فروش نخواهد کرد و ترجیح می‌دهد تا زمان ثبات بازار دست از فروش بردارد.

رئیس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی در خصوص مشکلات صنایع بزرگ متذکر شده است که: صنایع، برندهای بزرگ داخلی و کسب و کارهای خرد و کلان؛ آخرین نفس‌های خود را می‌کشند! شفاف می‌گویم، از نقش تماشاچی خارج شوید و فکری بیاندیشید. به میدان بیایید، ما را از خودتان بدانید و بگویید چه کنیم؟! حال خراب کارگرانمان را چگونه ببینیم و شب آسوده سر بر بالین گذاریم؟ طبع ایران و ایرانی بلند است شرم دارد از واژه فقیرم، ندارم، نمیتوانم.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: گفتن این واژه‌ها عزت نفس ایرانی را لگد مال می‌کند. نگذارید قشر متوسط رو به پایین جامعه با بسته شدن صنایع و بیکاری؛ بیش از این شرمسار خانواده‌اش گردد. شان ایرانی اجل این شرایط است، فکری کنید! نکند میخواهید این مشکل هم با افزایش چند ده درصدی پایه حقوق در سال ۱۴۰۲ حل کنید! ولی واضح بگویم تولیدکننده‌ای که در سال ۱۴۰۱ نابود شده است چطور میتواند افزایش هزینه‌های غیر منطقی را در سال جدید تاب بیاورد؟ باشد که راهکار مناسب به جهت برون رفت از این فاجعه اقتصادی ارائه گردد و ایران اسلامی کمافی السابق سرافراز و پرافتخار بماند.

پایان پیام/

نویسنده: امیرحسین ضیائی پور

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×