» آخرین اخبار » گیلان » رشد ۴۰درصدی پروازهای فرودگاه رشت

رشد ۴۰درصدی پروازهای فرودگاه رشت

اسفند ۳, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محسن میرحسینی، مدیرکل فرودگاه‌های استان گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری ۱۳ پروژه فرودگاه استان تا پایان سال اظهار کرد: برای این پروژه ها تقریباً ۴۵۸ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی با اشاره به عملکرد پروژه‌های عمرانی و بهسازی اداره کل فرودگاه استان گیلان افزود: این طرح‌ها شامل بهسازی سقف ترمنال پروازهای داخلی، بهسازی ترمینال پروازهای داخلی و تغییر گردش مسافری و افزایش مساحت سالن خروجی از ۳۰۰ به ۹۰۰ متر مربع است.

مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان از بهسازی اماکن فرودگاهی خبر داد و گفت: این اماکن نیز شامل برج مراقبت، ساختمان فنی، موتورخانه‌ها و ساختمان پشتیبانی پروازهای خارجی است.

میرحسینی، بهسازی دیوار جاده حفاظتی، دوربین های مداربسته، اکسس کنترل، احداث و تکمیل ساختمان پشتیبانی یگان حفاظت، احداث و تکمیل دو باب سوله ۴۰۰ متری به منظور پشتیبانی ماشین آلات برفروبی و تجهیزات زمستانی و انبار، درزگیری سطوح پروازی به متراژ ۶۱۰۰ متر طول، بهسازی ساختمان پلیس فرودگاه، احداث و بهسازی چهار باب نمازخانه در سالن‌های انتظار و خروجی ترمینال داخلی و محوطه‌سازی، تسهیل مسیر دسترسی به واحد خدمات بار، اصلاح سیستم روشنایی باند ، راه‌اندازی سامانه استریپ الکترونیکی پرواز و راه‌اندازی سامانه ASUR را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی به رشد ۴۰ درصدی پروازهای فرودگاه سردارجنگل رشت اشاره کرد و گفت: پروازهای فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های گیلان با اشاره به میزان پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت بیان کرد: این فرودگاه از ابتدای امسال سه هزار و ۷۱۵ سورتی پرواز داشته که در پی آن بالغ بر ۳۶۶ هزار نفر مسافر و بالغ بر سه میلیون و ۸۴۳ هزار کیلوگرم بار جابجا شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×