» دسته‌بندی نشده » دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان: دعوت رئیس‌جمهور چین از رئیسی پیام مهمی را در فضای بین‌الملل منتقل کرد

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان: دعوت رئیس‌جمهور چین از رئیسی پیام مهمی را در فضای بین‌الملل منتقل کرد

اسفند ۳, ۱۴۰۱ 0۰


عماد صفایی دبیر واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به روابط راهبردی ایران و پکن، گفت: موضوعی که ما انتظار داریم در دستگاه دیپلماسی کشور به طور جدی دنبال شود دیپلماسی اقتصادی و رابطه ایران و چین  در راستای دیپلماسی اقتصادی است، ظرفیت های مکمل اقتصادی و عدم نقطه تاریک در روابط دو کشور از مهم ترین انگیزه های ارتباطی ایران و چین است.

وی با اشاره به اینکه ایران و چین در تقابل با قدرت های غربی به دو متحد کارآمد برای یکدیگر تبدیل شده اند، گفت: چین در سال های اخیر رشد قابل توجه اقتصادی داشته است و ایران را به عنوان یک قدرت تراز و ثبات ساز و مسالمت جو پذیرفته که با توجه به موقعیت های جغرافیایی خاص، مزیت های بالفعل و بالقوه بسیاری دارد و جدای از این موضوع دو کشور در تقابل با قدرت های غربی به دو متحد کارامد برای یکدیگر تبدیل شده اند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: از طرفی همسو شدن  روابط همه جانبه ایران با همسایگان خود  و روابط گسترده با چین به نوعی تکمیل کننده ی ظرفیت های دیپلماسی اقتصادی برای ما شده است.

وی افزود: ایران در حال حاضر با به کارگیری ابتکارات نوین در توسعه روابط پولی  و مالی بین دو کشور، تامین و تولید و انتقال امن انرژی مورد نیاز برای ایجاد زنجیره های ارزش در سطح منطقه، استفاده از بنادر و اتصالات ریلی و زمینی راهبردی و تامین نیاز های اساسی دو کشور گام های جدی در تعریف همکاری های تجاری و سرمایه گذاری مورد علاقه طرفین برداریم به علاوه مقابله مشترک با زیاده خواهی های غرب و اقدامات قهرآمیز آن ها از مهم ترین عرصه های همکاری ایران و چین محسوب می شود.

 دبیر واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان گفت: در حالی سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین امضا شده است که ما شاهد تلاش طرف مقابل در اجرایی شدن آن را دیده ایم و بزودی شاهد ثمرات اقتصادی آن نیز خواهیم بود و این در حالی اتفاق خواهد افتاد که دعوت رئیس جمهور چین از رئیسی پیام مهمی را در فضای بین الملل منتقل کرد. سفری که اولین سفر دولتی رئیس جمهور ایران به چین بود و اهمیت بسیار زیادی از جهات سیاسی و اقتصادی دارد.

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×