» دسته‌بندی نشده » خجسته‌پور: بیانیه مشترک ایران و چین پاسخی به حواشی کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس بود

خجسته‌پور: بیانیه مشترک ایران و چین پاسخی به حواشی کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس بود

بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


علیرضا خجسته‌پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درمورد دستاوردهای سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به چین و توافقات گسترده با این کشور گفت: یکی از پروژه‌های دشمن منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران و تحت تاثیر قراردادن تمامی مناسبات منطقه ای و فرامنطقه ای ایران است. سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به چین برگ دیگری از گسترش تعاملات فرامنطقه‌ای و به شکست کشاندن نقشه منزوی کردن ایران بود‌.

وی افزود: امروز ایران عزیز در سایه انقلاب اسلامی یک بازیگر اصلی و تاثیرگذار در معادلات است. سفر آقای رئیسی نه فقط از موضع اقتصادی حائز اهمیت بود بلکه با نگاه دیپلماسی بین الملل نیز نشان داد که شرق و غرب، ایران را امروز یک کارگردان در صحنه اتفاقات بین المللی می‌دانند. 

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: بحمدالله در این سفر بر لزوم اجرایی شدن هرچه سریع‌تر توافقنامه بلندمدت با چین تأکید شد و رئیس‌جمهور چین نیز خواستار رفع برخی موانع تحقق اهداف عالی توافقنامه گردید.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به بیانیه مشترک دو کشور اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در این بیانیه تأکید بر موضوع تمامیت ارضی ایران بود که می‌تواند پاسخی به حواشی کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس باشد.

خجسته‌پور افزود: غرب امروز به خوبی نسبت به اهمیت روابط استراتژیک ایران با شرق آگاه است و به همین دلیل است که تلاش می‌کند هم روابط ایران و شرق را بی اهمیت جلوه دهد و هم با بوق های تبلیغاتی خود مردم ایران را نسبت توسعه روابط با شرق علی‌الخصوص با کشور چین در حوزه های اقتصادی بدبین سازد.

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×