» آخرین اخبار » گیلان » بخش خصوصی ظرفیتی عظیم برای بندرکاسپین

بخش خصوصی ظرفیتی عظیم برای بندرکاسپین

بهمن ۲۷, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی؛ کسری احسانی مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین در یادداشتی نوشت: بندرکاسپیَن به‌عنوان بزرگترین زیرساخت بندری ایران در دریای خزر با رویکرد صادراتی و با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر و راه اندازی کریدور شمال ـ جنوب در سواحل شهرستان انزلی واقع در محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی در حال ساخت است. 

در حال حاضر سه پست اسکله چند منظوره و یک پست اسکله دلفین به مرحله بهره‌برداری رسیده است که در سال آینده یک پست اسکله چند منظوره و یک اسکله رو رو به ظرفیت های این بندر اضافه خواهند شد.

با بالا رفتن حجم مبادلات تجاری در این مجتمع بندری، بخش خصوصی مستقر با داشتن ظرفیتی های بالایی همچون  اسکله های مخصوص کشتی های فله بر مایع،و اسکله های چند منظوره و دارا بودن مخازن روغن و سوخت و ظرفیت ۴۰هزارتن سیلوی غلات و محوطه های سرپوشیده و سرباز بندری؛ سعی دارد نقش بسزائی در ورود اقلام اساسی و مورد نیاز کشور ایجاد کند.

بخش خصوصی توانمند و همراه در بندرکاسپین یکی ازعلل اصلی رونق همه جانبه بندرکاسپین است که با ظرفیت ارزشمند و مناسب برای توسعه و آینده گام برمیدارد؛ در راستای وظایف ذاتی بخش خصوصی و تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت اقتصادی کشور بخاطر تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه مستکبرین، بخش خصوصی مستقر در مجتمع بندری کاسپین در صدد آن است که ظرفیت مخازن را جهت ورود روغن که از اقلام اساسی است تا سقف ۲۰ هزار تن افزایش دهد.

نگاه به منطقه آزاد انزلی نگاه به کل مناطق آزاد کشور است و هر تلاشی که در این منطقه می‌شود باید برای جلب منفعت عمومی و ملی ‌باشد.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×