» آخرین اخبار » گیلان » برخورد قاطع تعزیرات حکومتی با متخلفان اقتصادی در عرصه سلامت، کالا و قاچاق

برخورد قاطع تعزیرات حکومتی با متخلفان اقتصادی در عرصه سلامت، کالا و قاچاق

بهمن ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی امینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه همه‌ساله در چند فصل بازدیدهای نظارتی در استان از سر گرفته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز امسال نیز بازرسی مشترک از واحدها در سطح استان برقرار است.

وی با بیان اینکه بنابر تصمیم سران قوا مجازات علیه متخلفان پنج تا ۱۰ برابر مجازات تعیین‌شده، اعمال می‌شود، افزود: واحد‌های صنفی طبق قانون جدید علاوه بر مجازات‌های چند برابری، پلمپ و با نصب بنر به مردم معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به جدیت این دستگاه در بروز تخلفات، گفت: سلامت مردم خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در برخورد و مجازات متخلفان هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.

امینی با بیان اینکه گیلان در گشت‌های مشترک کشور رتبه نخست را دارد، افزود: برخورد و اعمال مجازات بر واحد‌های صنفی متخلف در همه مناطق به‌ویژه در مناطق بالای شهر با سرعت و جدیت بیشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به ماهیت کار تعزیرات حکومتی، بیان کرد: تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز است اما منتظر تشکیل پرونده از دستگاه‌ها نمی‌ماند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از راه‌اندازی یک سامانه تلفنی در این سازمان به جهت رسیدگی سریع به تخلفات خبر داد و گفت: سامانه ۱۳۶ تعزیرات حکومتی به‌صورت مستقیم پس از ثبت شکایت به قاضی شعبه ارجاع و متخلف به تعزیرات فراخوانده می‌شود.

امینی از جدیت تعزیرات حکومتی با متخلفان در حوزه آرد و نان خبر داد و افزود: برخورد با نانوایی‌هایی که کم‌فروشی و گران‌فروشی می‌کنند با جدیت در تعزیرات حکومتی بررسی و برخورد می‌شود.

وی با اشاره به تشدید نظارت مشترک از داروخانه‌های استان، گفت: طرح نظارت مشترک بر همه داروخانه‌های استان انجام‌شده که در راستای آن حدود ۱۷۰ پرونده برای متخلفین تشکیل و برای تعدادی هم احکام صادر و حکم اجراشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با تأکید بر جدیت این سازمان با کارخانه‌های شالی‌کوبی در استان بیان کرد: ۷۰۰ کارخانه برنج‌کوبی در استان وجود دارد که برای حدود ۲۰۰ کارخانه به دلیل بروز برخی تخلفات ازجمله افزایش دریافت وجه تبدیل شلتوک به برنج و دیگر موارد، برای نخستین بار در طی ۳۰ سال اخیر، میلیاردی جریمه شدند و بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان جریمه‌شده‌اند.

امینی با حائز اهمیت برشمردن برخورد با متخلفان در مراکز عمده، افزود: تعزیرات حکومتی در دوران کنونی فرایند نظارت‌ها را از مراکز خرد به مراکز عرضه عمده سوق داده و با آن‌ها با جدیت بیشتری برخورد می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین مأموریت تعزیرات حکومتی را عدم تعهدات ارزی برشمرد و تصریح کرد: بنابر گزارش‌ها بانک‌های عامل و به دلیل عدم عمل به تعهدات ارزی مجموعاً ۶۳ پرونده تخلف ملی تشکیل شده که ارزش ریالی پرونده‌های محکوم و مختوم شده، ۱۷ میلیارد تومان بوده است.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۲ هزار و ۷۰۰ پرونده از سوی دستگاه‌های کاشف و ضابط در تعزیرات حکومتی استان گیلان از ابتدای امسال تاکنون تشکیل شده که ازاین‌بین ۲۲ هزار و ۲۳۹ پرونده مختومه شده و بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه اعمال‌شده است.

امینی با اشاره به میزان برخورد تعزیرات در موضوعات مرتبط با متخلفان آرد، گفت: مجموعه پرونده‌های تشکیل شده برای موضوع آرد طی ۱۱ ماه اخیر بالغ‌بر سه هزار پرونده بوده است.

وی با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نظارت بر خدمات بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: شمار مراکز عرضه خدمات زیبایی فاقد صلاحیت در گیلان بسیار زیاد است که تعزیرات حکومتی در مواجه با آن علاوه بر پلمپ، ملزومات و تجهیزات موجود را نیز به نفع دولت، ضبط می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: در راستای اصلاح قانون قاچاق، مجازات‌های تعیین‌شده برای قاچاقچیان چوب بسیار زیاد شده که علاوه بر تشدید مجازات برای قاچاق، خودرو حامل قاچاق نیز ضبط می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×