» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری رویدادهای بین‌المللی شطرنج مانع خروج ارز از کشور می‌شود

برگزاری رویدادهای بین‌المللی شطرنج مانع خروج ارز از کشور می‌شود

بهمن ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


حسین میر بلوک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت فستیوال بین المللی کاسپین از ۲۳ بهمن تا یکم اسفندماه اظهار کرد: افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی دریای کاسپین و جام رشت در شهر رشت برگزار شد که در این دوره حدود ۸۰۰ شطرنج باز از ۱۶ کشور به رقابت می‌پردازند. 

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در سه جدول به مدت ۱۵ روز استان گیلان برگزار می‌شود، گفت: هر جدول یک رویداد بین المللی جداگانه محسوب می‌شود و مجموعا این رویداد‌ها در یک فستیوال در رشت در حال برگزاری است.

رئیس هیات شطرنج استان گیلان در خصوص مشارکت کشورهای دیگر در این رویداد بزرگ بیان کرد: خوشبختانه با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، این رویداد مهم استان گیلان مورد استقبال خوبی از سوی کشورهای دیگر قرار گرفت که شاهد رقابت اساتید و شطرنج بازانی با سطح کیفی بالا در این دوره هستیم. 

میربلوک با اشاره به شرکت کنندگان جام کاسپین افزود: در این مسابقات علاوه بر حضور اساتید و شطرنج بازان حرفه‌ای ایران، شطرنج بازانی از کشورهای اتریش، نیجریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به سطح جوایز درنظر گرفته شده در این رقابت‌ها تصریح کرد: متاسفانه با توجه به کاهش ارزش پول ملی، جوایز دارای ارزش دلاری بالایی نیستند اما امیدواریم اساتید بین المللی را از طریق رایزنی‌های لازم جذب کنیم و با بهبود وضعیت اقتصادی کشور بتوانیم این امور را راحت‌تر پیش ببریم. 

رئیس هیات شطرنج گیلان با اشاره به اهمیت شرکت شطرنج بازان در چنین فستیوال‌هایی بیان کرد: شطرنج بازان نیاز دارند در چنین رقابت‌هایی شرکت کنند تا نُرم‌های بین المللی دریافت کرده و افزایش سطح ریتنیگ داشته باشند که این خود در وهله اول موجب جلوگیری خروج ارز از کشور خواهد شد و همچنین افزایش سطح کیفی شطرنج بازان را شاهد خواهیم بود.

میر بلوک تعامل بیشتر اساتید و شطرنج بازان را مهم دانست و گفت؛ شطرنج بازان با شرکت در این رقابت‌ها و استفاده از تجارب بدست آمده ناشی از آن می‌توانند مدارج بین المللی را سریع‌تر و بهتر طی کنند.

رئیس هیات شطرنج استان گیلان همچنین به ضعف موجود در حوزه جذب اسپانسر اشاره کرد و افزود: متاسفانه در استان گیلان با ضعف جذب اسپانسر و کمبود شدید افراد متخصص در این زمینه مواجه هستیم و باتوجه به اینکه این رویداد ها، در واقع پدیده‌های فرهنگی ورزشی مهمی در کشور محسوب می‌شوند صنایع بزرگ استان تمایلی در زمینه حمایت مالی و تبلیغات نشان نمی‌دهند. 

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از برگزاری این مسابقات گفت: خوشبختانه حمایت‌های خوبی از سوی اداره کل ورزش و جوانان جهت برگزاری این فستیوال صورت گرفت که امیدواریم با تحقق وعده‌هایی که از سوی سازمان‌های دیگر در مراسم افتتاحیه این فستیوال بین المللی دریافت کردیم در آینده موفقیت و افتخارات بیشتری در زمینه شطرنج کشور شاهد باشیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×