» دسته‌بندی نشده » روایت جنایت پهلوی علیه بانوان گیلانی

روایت جنایت پهلوی علیه بانوان گیلانی

بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰

به گزارش گیل سو ۲۴ گیلان، محمد جمشیدی چناری/ شهیده فرحناز معصومی منجیلی در ۱۳ تاریخ آبان ماه سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در شهر منجیل شهرستان رودبار دیده به جهان گشود.

او در آغوش پرمهر مادر و پدر، دوران خردسالی خود را سپری کرد، اما هنوز بیش از پنج سال از عمر نگذشته بود که مادرش دار فانی را وداع و به دیار باقی شتافت.

وی پس از اتفاق تلخ درگذشت مادر، ادامه زندگی را در کنار پدر سپری و چند ماه پس از ضایعه فوت مادر به‌اتفاق پدر و برادرش از منجیل به رشت مهاجرت کردند تا پدر بتواند بهتر به کارش رسیدگی و نیز در تعلیم و تربیت بچه‌ها با نبود مادر نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

فرحناز قصه ما کم‌کم بزرگ شد و با پایان یافتن دوران خردسالی برای تحصیل علم و دانش وارد دوره ابتدائی در دبستان امید فردا شد و در ادامه برای مقطع راهنمایی به مدرسه خزر رشت رفت.

 چون به تحصیل و کسب علم و دانش بسیار علاقه‌مند بود همواره درس‌هایش را باعلاقه و جدیت دنبال می‌کرد و به همین علت در تمامی مقاطع تحصیلی از شاگردان ممتاز مدرسه محسوب می‌شد.

با ورود به سن ۱۵ سالگی و درحالی‌که در پایه دوم دبیرستان مشغول به تحصیل بود زمزمه‌های از حکومت استبدادی و ضد دینی پهلوی دل و روحش را نوازش می‌داد.

سرانجام او نیز همانند دیگر جوانان مسلمان، معتقد، پرشور، متعهد، مصمم، راسخ و استوار در این راه قرار گرفت و برای به تحقق پیوستن اهداف مقدس حضرت امام خمینی (ره) و سرنگونی حکومت شاهنشاهی از هیچ تلاشی برای رسوایی و نابودی این حکومت ظالم دریغ نکرد.

وی با توزیع پوستر‌ها و اعلامیه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها به‌عنوان یک دختر مؤمنه، مسلمان و انقلابی فعالیت می‌کرد.

شهیده فرحناز معصومی منجیلی در تاریخ هفت بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ هجری شمسی در راستای اعتراض به اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی به همراه خیل عظیم جمعیت انقلابی و مسلمان شهر رشت ازجمله بازاریان، روحانیون، دانشجویان و تمامی اقشار جامعه در تظاهرات گسترده خیابان «لاکانی» شرکت کرد.

او درحالی‌که با شعار‌های کوبنده خواستار سرنگونی حکومت پهلوی و ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن بود، براثر راه‌بندان مأموران رژیم شاهنشاهی و پرتاب گازهای اشک‌آور و تیراندازی به‌طرف جمعیت تظاهرکننده، مورد هجوم مأموران رژیم قرارگرفته و براثر اصابت تیر از ناحیه سر به‌شدت مجروح و توسط مردم به بیمارستان پورسینا رشت انتقال یافت، اما براثر جراحات وارده در همان روز به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این اقدام سندی دیگر بر جنایت‌های حکومت شاهنشاهی و مایه افتخار زنان مسلمان گیلان شد.

 پیکر پاک و مطهر شهیده فرحناز معصومی منجیلی، تحت مراقبت شدید مأموران امنیتی ساواک به زادگاهش در شهرستان منجیل منتقل و در کنار مادر جوانش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×