» آخرین اخبار » گیلان » شخصاً متولی فعالیت جهادی دانشجویان در حوزه سلامت خواهم بود
شخصاً متولی فعالیت جهادی دانشجویان در حوزه سلامت خواهم بود

شخصاً متولی فعالیت جهادی دانشجویان در حوزه سلامت خواهم بود

شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز در نشست شورای فرهنگی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به کوتاه بودن مسؤولیت‌ها و فرصت ارزشمند خدمت به مردم اظهار کرد: در طول دوران مسؤولیت‌ها باید با برنامه‌ریزی مدون و دلسوزانه نیازها را شناخت و به ‌دور از فرصت سوزی ها برای رسیدن به اهداف تلاش کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده حداکثری از توانمندی‌ها گفت: آنچه با طرح مباحث ارزشمندی همچون اقتصاد مقاومتی امروزه توسط نظر مقام معظم رهبری مطرح می‌شود و یک دغدغه به‌حساب می‌آید، اگر درگذشته به آن اندازه و به هنگام توجه می‌شد یقیناً فشارهای کنونی بسیار کاهش پیدا می‌کرد و مردم احساس بهتری داشتند.

حرکت شتابان عبور از مشکلات و موانع با روحیه و کار جهادی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عبور از مشکلات و موانع را با روحیه و کار جهادی ممکن دانست و افزود: شکی وجود ندارد که وضعیت موجود با تلاش، همکاری، مقاومت و البته با گذشت و پشتکار قابل‌رفع هستند.

سالاری با تأکید بر کار جهادی و شتاب همه امور با داشتن این روحیه تصریح کرد: بسیاری از چالش‌های موجود هیچ ربطی به تحریم و فشارهای خارجی ندارد و تنها بسته به آن است که خودمان با در نظر گرفتن برنامه‌های عملیاتی، بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در گیلان ازجمله منابع طبیعی و مواهب خدادادی بیان کرد: علیرغم این‌ همه توانمندی و مزیت در گیلان، شاهد عقب‌ماندگی‌ها در این استان از جمله رودخانه‌های آلوده، بیمارستان‌های قدیمی و غیره هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه عقب‌ماندگی‌های حوزه سلامت گیلان باید در مقایسه با استان‌های هم‌جوار استان دیده و مقایسه شود، گفت: برخی استان‌ها امکانات و تجهیزات فوق پیشرفته دارند و کماکان مشاهده می‌شود شاخص توزیع بودجه نیز بر اساس جذب اعتبار در گذشته است و این مسئله غیرعادلانه بوده و به عقب رانده شدن استان‌های کم برخوردار کمک می‌کند.

شخصاً متولی فعالیت جهادی دانشجویان در حوزه سلامت خواهم بود

سالاری با اشاره به ظرفیت مثال‌زدنی دانشجویان و تحسین روحیه جهاد و حضور فعالانه آن‌ها در میادین مختلف افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان علاوه بر انرژی بالا و پویایی، انگیزه بسیار خوبی برای زدودن محرومیت‌ها و مساعدت در امور جاری حوزه سلامت گیلان دارند از این ‌رو شخصاً متولی امور فعالیت جهادی دانشجویان خواهم بود چرا که فعالیت دانشجویان در دانشگاه و پیش برد اهداف سلامت به نفع مردم بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهتمام دانشگاه در توسعه فضای فیزیکی و زیربنایی بیان کرد: فضای خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان علاوه بر کافی نبودن، نامناسب نیز بود و این در حالی است که تعدادی از ساختمان‌های مورد استفاده به‌عنوان خوابگاه دانشجویی نیز استیجاری بودند.

خرید و تجهیز خوابگاه دانشجویی ویژه دانشجویان با اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خرید خوابگاه دانشجوئی اشاره کرد و گفت: خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی با اعتبار بالغ‌بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با مساحت سه هزار و ۲۵۰ مترمربع و همچنین با ظرفیت اسکان حدود ۲۵۰ تن از دانشجویان دختر خریداری‌شده است.

سالاری با اشاره به اعتبار هزینه شده برای خرید خوابگاه دانشجویی در گیلان افزود: خوابگاه خریداری‌ شده شهید سلیمانی با اعتبار بالغ‌بر پنج میلیارد تومان به تجهیز شده و آماده بهره‌برداری دانشجویان قرارگرفته است.

افزایش سرانه خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

وی با بیان اینکه با احتساب خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی ۲۲ درصد کل دانشجویان پوشش داده‌شده‌اند، گفت: در حال حاضر سرانه خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۱۲ متر به ۱۳.۵ متر افزایش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از خرید دومین خوابگاه دانشجویی ۲۷ واحدی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این خوابگاه دانشجویی نیز با زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۷۲ میلیارد تومان خریداری‌شده است.

سالاری همچنین به بهسازی مجموعه ورزشی لاکانشهر اشاره کرد و افزود: این مجموعه ورزشی سرپوشیده با اعتبار چهار میلیارد تومان بهسازی شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرارگرفته است.

آغاز عملیات صنعتی‌سازی آشپزخانه دانشجویی در سایت دانشگاهی پردیس لاکان رشت، مرمت خوابگاه‌های دانشجویی با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیون تومانی، خرید دستگاه صدور کارت شناسایی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نخستین بار در بین دانشگاه‌های کشور و خرید تجهیزات و راه‌اندازی اینترنت خوابگاه کوثر و شهید فیاض بخش ازجمله اقداماتی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آن‌ها نیز اشاره کرد.

پرداخت تسهیلات مالی به ۱۶۴ دستیار تخصصی و فوق تخصصی

وی از پرداخت وام حمایتی به ۱۶۴ نفر از دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت: به هرکدام از این فراگیران تسهیلاتی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

افزایش کانون و انجمن‌های فرهنگی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به افزایش تعداد کانون‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: کانون‌های دانشجویی از ۱۲ به ۱۷ کانون و همچنین انجمن‌های علمی دانشجویی نیز به ۱۴ انجمن در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش‌یافته‌اند.

سالاری همچنین از فعالیت ۳۵ نشریه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌صورت گاهنامه فصلنامه و دوهفته‌نامه و آغاز فعالیت ۱۰ نشریه جدید دانشجویی پس از اخذ مجوزهای لازم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد.

مرکز جامع آزمون سایت لاکان در آستانه افتتاح

وی همچنین به پروژه در دست افتتاح مرکز جامع آزمون دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت: پروژه مرکز جامع آزمون سایت لاکان رشت با زیربنای یک هزار و ۳۰۰ مترمربع در دوطبقه و با ظرفیت ۲۱۰ دانشجو در آینده نزدیک، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پس از پیگیری‌های مکرر در کنار آغاز احداث بیمارستان جایگزین پورسینا، دانشکده پزشکی در سایت لاکان پس از ۲۵ سال در دست احداث قرارگرفته که بسیار کمک‌کننده است.

کادر درمان همه‌روزه پای‌کار بوده است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از کادر درمان در طول دوران کرونا اظهار کرد: کادر درمان در ایام تعطیل و غیر تعطیل پای‌کار حاضر بوده و هیچ روزی از بحران کرونا برای آن‌ها فرقی نداشته است.

حجت اسلام و المسلمین علی اسماعیلی با اشاره به آمادگی بالای دانشجویان در جهت کمک به کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا افزود: مسؤولان باید از این قشر که تمایل به همکاری دارند بیشتر استفاده شود.

وی با تصریح بر اینکه انتقاد و مطالبه گری دلسوزانه و برادرانه باید همیشه نسبت به مسؤولان‌ وجود داشته باشد، بیان کرد: انتشار مطالب ناامیدکننده  به ویژه در شرایط بحرانی کنونی که آستانه تحمل مردم بسیار پایین آمده، مناسب نیست.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر لزوم استمرار نشست های شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و گفت: نشست های شورای فرهنگی باید همچون دیگر شوراها به‌صورت ماهانه تشکیل شود تا ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود و همچنین نیازمندی‌ها شناسایی و به کار گمارده شوند.

به گزارش فارس، در نشست امروز شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان چندین دستور کار ازجمله موارد و مباحث مربوط به آغاز سال تحصیلی جدید موردبحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست، تعدادی از معاونین دانشگاه، مدیران ستادی و همچنین نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها و توانمندی‌ها و اعلام آمادگی‌ها در جهت مساعدت به کادر بهداشت و درمان استان  پرداختند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×