» دسته‌بندی نشده » دانشجویی که جبهه را به دانشگاه بیرمنگام انگلیس ترجیح داد

دانشجویی که جبهه را به دانشگاه بیرمنگام انگلیس ترجیح داد

آذر ۳۰, ۱۴۰۱ 1۰

به گزارش گیل سو ۲۴، دانشجوی بسیجی شهید سید مهدی سید جوادی در سال ۱۳۴۰ در یک خانواده مومن و مذهبی گیلانی در شهر دزفول دیده به جهان گشود.

پدر گرامی وی در ژاندارمری کار می کرد و به همین دلیل مقاطع تحصیلی را در شهرهای مختلف طی می‌کرد تا اینکه به گیلان بازگشتند و ساکن رشت شدند.

او بعد از اخذ دیپلم به دانشکده تربیت معلم رفت و به دنبال اخذ درجه لیسانس به دبیری ریاضی پرداخت و دوران سربازی ایشان مصادف با جنگ تحمیلی شد و در جبهه به شدت مجروح شده و به پشت جبهه برای معالجه بازگشت.

او در هنگام حضور در پشت جبهه نیز خدمات شایان توجهی به ارتقای سطح فرهنگی نیروهای بسیجی در دو مسجد ابوذر کردمحله و امام جعفر صادق رشت کرد و سطح بالای اعتقادی و اخلاقی ایشان به عنوان الگویی برای دوستان، آشنایان و دوستداران امام و انقلاب اسلامی مطرح بود.

وی بعد از دریافت بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی از کشور آمریکا با ویزای این شهید موافقت نشد اما بورسیه تحصیلی در رشته مکانیک کشور انگلیس را گرفت و به انگلیس رفت.

سید جوادی به دلیل استعداد بالای تحصیلی در رشته الکترونیک بورسیه دولت شد و به همراه همسرش برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و به تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه بیرمنگام انگلستان مشغول شد.

وی از اعضای فعال انجمن اسلامی خارج از کشور و از پایه‌گذاران انجمن اسلامی بیرمنگام بود و نقش مهمی در روشن ساختن افکار دانشجویان و ایرانیان مقیم انگلستان داشت، هم چنین او از جمله کوشندگان در جهت چاپ و انتشار نشریه‌ای به نام «حبل المتین» در انگلستان به شمار می‌رفت.

شهید سید جوادی در حالی که ترم آخر تحصیلی خود را در انگلستان می گذراند در فرصتی که به ایران آمده بود بار دیگر رهسپار جبهه‌های نبرد شد و سرانجام در حالی که ترکش‌های مجروحیت قبلی را در بدن داشت در تاریخ اول مرداد ماه ۱۳۶۷ در جبهه‌های خسروآباد فاو و در عملیات مرصاد در سن ۲۷ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهر شهید سید مهدی سید جوادی پس از تشییع باشکوه مردم شریف شهرستان رشت در گلزار شهدای تازه‌آباد رشت به خاک سپرده شد.

همسر گرامی شهید سید جوادی نیز در سال ۱۳۹۰ بر اثر بیماری رحلت کرد و از ایشان دو فرزند دختر به یادگار مانده است.

شهید سید جوادی اسطوره‌ای گمنام که به مانند ستاره‌ای در میان قهرمانان گیلانی می‌درخشد، شهید سیدجوادی دانشجوی گیلانی دانشگاه بیرمنگام انگلیس که برای دفاع از وطن خود رفاه و آسایش غرب را ترک کرد.

چند خط از وصیت شهید سید مهدی سید جوادی:

چند جمله‌ای برای ادای فریضه خدمت مادر مهربانم، خواهران و برادران عزیزم، همسر و فرزندان دلبندم و تمامی دوستان و آشنایان گرامی‌ام عرض می‌کنم. ان‌شاءالله که مرضی خداوند سبحان و متعال باشد.

بر شما تقوا تقوا تقوا (هرچند که خود بهر‌ه‌ای و ذره ای از آن را ندارم)
بر شما باد صبر صبر صبر (هر چند که خود همواره انسانی کم طاقت بوده‌ام)
بر شما باد محبت محبت محبت … (چه به نزدیک چه به دور)
بر شما باد صله‌رحم صله‌رحم صله‌رحم
بر شما باد مشاوره مشاوره مشاوره

بر شما باد جماعت جماعت جماعت (ترغیب و شرکت در هر عملی که جمعی صورت می‌گیرد)
بر شما باد مسجد مسجد مسجد (سعی کنید محبوب ‌رین و با‌ارزش‌ترین مکان در نظرتان و قلب‌تان مسجد باشد)
بر شما باد فریاد رسی مظلومان و محتاجان
بر شما باد مبارزه علیه ظالمین و طاغین

برشما باد امانت جمهوری اسلامی به هر طرقی
بر شما باد کسب مدارج عالیه علمی
بر شما باد ازدواج و تولید زیاد
بر شما باد تربیت فرزندان و زیر دستان

بر شما باد حرمت‌نگاه، حرمت‌نگاه، حرمت‌نگاه
بر شما باد قرآن ، قرآن ، قرآن (مبادا دیگران در علم و عمل به آن بر شما پیشی گیرند)
بر شما باد زبانتان، زبانتان، زبانتان (به آنچه علم ندارد نگشاید و صداقت را رعایت نماید)

پایان پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×