» آخرین اخبار » گیلان » احیای امر اهل‌بیت وسیله سعادت انسان است
احیای امر اهل‌بیت وسیله سعادت انسان است

احیای امر اهل‌بیت وسیله سعادت انسان است

شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی عصر امروز در جلسه عتبات و عالیات شهرستان با موضوع اربعین حسینی در دفتر امام جمعه رودسر با تاکید بر احیای امر اهل بیت (ع) اظهار کرد: در روایات آمده که شیعیان علی بن ابی طالب (ع) در هیچ شرایطی احیا امر اهل بیت (ع) را روی زمین نمی‌گذارند و فراموش نمی‌کنند چون عاقبت بخیری و سعادت مومن در این امر است. 

وی با اشاره به اول ماه صفر و یادآوری روز ورود تلخ اسرای کربلا به سرزمین شام افزود: تمام این ماه جزو ایام نحس و نامبارک است، رحلت پیامبر اسلام در این ماه رخ داده و وحی و حلقه ارتباط بین عالم ملکوت، عالم ناسوت و عالم خاکی قطع شد و تا روز قیامت این ارتباط برقرار نمی‌شود. 

امام جمعه رودسر با اشاره به اینکه امسال مراسم اربعین امام حسین (ع) با توجه به بیماری کرونا به صورت محدود برگزار می‌شود، تصریح کرد: سهمیه ایران برای شرکت در مراسم اربعین ۳۰ هزار نفر در قالب موکب‌داران و کمیته‌هایی که وظیفه‌ای داخل عراق دارند می‌باشد و هیچ خدماتی در مرزهای زمینی داده نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه همه دلباخته زیارت کربلا هستیم اما شرایط اجازه نمی‌دهد تا توفیق حضور در اربعین را داشته باشیم، گفت: با توجه به مدت کوتاه باقی مانده تا اربعین باید تلاش کنیم با شور حسینی کمک‌های مردمی را جذب و برای ارسال به عراق آماده کنیم. 

روحانی با اشاره به اینکه استان و شهرستان‌های ما نباید نسبت به اربعین حسینی بی‌تفاوت و بی‌تحرک باشند، افزود: حالا که سهیمه امسال ما برای اربعین حسینی محدود است باید تلاش کنیم در صورت اجازه ستاد مدیریت کرونا برنامه‌ای تحت عنوان جاماندگان کربلا برگزار شود تا با عزاداری به سوگ سیدالشهدا و یارانش بنشینیم. 

وی با قدردانی از تلاش‌های ستاد عتبات عالیات به ویژه عتبات شهرستان رودسر که گام‌های بلندی در احیای امر اهل بیت (ع) برداشتند، بیان کرد: همه ما به خوبی آثار خدمت به اهل بیت و امام حسین (ع) را در زندگی خود دیده‌ایم و به خوبی می‌دانیم که اگر هر کاری برای اهل بیت (ع) انجام دهیم چند برابر آن به خودمان باز می‌گردد. 

جدیت در اقدامات فرهنگی زمینه ساز تعمیق باورهای دینی جامعه است
فرماندار رودسر نیز در ادامه این جلسه با تاکید به اهتمام ویژه همه دستگاه‌ها برای اجرایی شدن برنامه‌های پیش‌بینی شده این جلسه اظهار کرد: بر اساس ضوابط ایجاد شده بین دو کشور ایران و عراق قرار شده که ۳۰ هزار زائر از طریق مسیرهای هوایی مجوزهای لازم صادر شود تا این عزیزان پیام‌رسان ارادت و عشق ملت ایران به امام حسین (ع) باشند. 

وی با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با مضایق بسیاری همانند منابع مالی رو به رو هستیم، افزود: توجه به برنامه‌های فرهنگی باید محور همه موضوعات و مسایل فرهنگی باشد. 

محمدمهدی مظفری جدیت در اقدامات فرهنگی را زمینه ساز تعمیق باورهای دینی جامعه دانست و گفت: در نظامی که اهتمام و جدیت ویژه‌ای به مسایل فرهنگی دارد و شعائر دینی و مذهبی نیز در این لایه مستتر است اقدامات فرهنگی باید بدرستی ابراز شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×