» آخرین اخبار » گیلان » افزایش ۱۱ درصدی اهدا خون در گیلان

افزایش ۱۱ درصدی اهدا خون در گیلان

آبان ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بابک پاکدل امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرآورده‌های خوبی یکی نیازهای اساسی در استان گیلان و در حوزه درمان است، اظهار کرد: همواره مردم گیلان با حضور خود در  پایگاه‌های انتقال خون بخشی از نیازهای خونی در این استان را تأمین می‌کنند که جای بسیار قدردانی دارد.

وی با اشاره به اهدای خون توسط بیش از ۶۵ هزار گیلانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ، ۶۵ هزار و ۹۹۰ شهروند خیر گیلانی برای اهدای خون خود به پایگاه‌های انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۶ هزار و ۶۷۳ نفر با شرایط مطلوب جسمی توانستند خون اهدا کنند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۱ درصد افزایش دارد.

مدیرکل انتقال خون گیلان، ۵۵ درصد اهداکنندگان خون را جزو هداکنندگان مستمر خون دانست و بیان کرد:  امسال ۳۱ هزار و ۴۴۳ نفر از این اهدا کنندگان جزو اهداکنندگان مستمر و هشت هزار و ۸۰۲ نفر از اهداکنندگان هم برای نخستین بار خون خود را اهدا کردند.

پاکدل حضور بانوان در پایگاه‌های انتقال خون را بسیار قابل تأمل دانست و افزود: امسال ۲ هزار و ۱۶۷ از اهدا کنندگان خون خانم بوده و همچنین ۵۴ هزار و ۵۰۶ مرد در سال ۱۴۰۱ با مراجعه به پایگاه‌های گیلان خون خود را برای نجات بیماران اهدا کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×