» آخرین اخبار » گیلان » وقتی جمهوری اسلامی «حرم» می‌شود

وقتی جمهوری اسلامی «حرم» می‌شود

آبان ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- بهرام قربانپور: امنیت، آرامش و آسایش لازمه وجودی و لاینفک حیات جامعه است، مؤلفه ای که برای اثبات و حقانیت آن هزاران نفر جانشان را در این راه فدا می‌کنند. جامعه‌ای موفق و توسعه مند است که در آن برقراری امنیت در ابعاد مختلف نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی در اولویت باشد.

انقلاب اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین دستاوردهایش تأمین امنیت در بخش‌های مختلف بود که با گلگون کفن شدن هزاران آلاله محقق شد و این مسیر برای نیل اهداف بلند و ارزشمند، ادامه دارد.

از زمان شکل گیری انقلاب تاکنون ضربه، کینه و نیرنگ‌های دشمن علیه این نظام مقدس به شیوه‌های مختلف ادامه پیدا کرد. از ترور، تحمیل جنگ هشت ساله گرفته تا ایجاد فتنه و نفوذ در رگه‌های مختلف مدیریتی و حالا هم ترغیب اراذل و اوباش و تحریک جوانان و نوجوانان به اغتشاش و آشوب در شهر و خیابان، همه و همه برای یک هدف مشترک آن هم تغییر و نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

اما دشمن همیشه دچار اشتباه محاسباتی ناشی از عدم شناخت مردم ایران شده است از «صدام حسین» گرفته که می‌خواست چند روزه به پایتخت برسد تا فتنه‌های رنگارنگ که با هوشیاری، بصیرت و آگاهی مردم همیشه در صحنه خنثی شد، ناکامی دشمن در دسیسه‌های مختلف از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم اقتصادی و جنگ شناختی و ترکیبی، نشان از عدم شناخت درست از ایمان، بصیرت و آگاهی مردم ایران اسلامی دارد.

دشمن وقتی دید در جنگ سخت، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، معیشتی و دارویی نمی‌تواند بر اراده ملت ایران غلبه کند، کار را به جنگ و آشوب خیابانی کشاند و متأسفانه برخی خواص و شماری از جوانان و نوجوانان فریب دروغ‌های شبهه انگیز و احساسی محور رسانه‌های مواجب بگیر صعودی و لندن نشین را خوردند و از طرفی دیگر هم برخی اراذل و اوباش و داعش صفتان داخلی هم با قمه و سلاح سرد وارد معرکه خون ریزی و آشوب شدند.

بسیجیانی که تا دیروز در آن سوی مرزها علیه داعش و تکفیری‌ها می‌جنگیدند و شهید می‌شدند امروز برای دفاع از امنیت، اقتدار و آرامش «ایران قوی» در کوچه و پس کوچه‌های شهر پاسداری می‌کنند.

مدافع حرمی که تا دیروز از حرم آل الله پاسداری می‌کرد این روزها در کوچه و پس کوچه‌های این شهر عاشقانه به سوی معبودش شتافت، آری! «حمید پورنوروز» را می گویم که بعد از «حمزه علی نژاد» دومین شهید مدافع امنیت گیلان لقب گرفت.

لاهیجان عروس گیلان این روزها داغدار و سیه پوش پدری مهربان، وفادار و انقلابی بود که سال‌ها عمرش را در محور مقاومت برای دفاع از حریم آل الله به فرماندهی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی سپری کرد و زمانی که دید امنیت و اقتدار کشور به دست یک مشت فریب خورده و منافق دچار خدشه شده لحظه‌ای درنگ نکرد و وارد صحنه شد و این بار «میدان» و «محور مقاومت» برایش دفاع از اقتدار، امنیت و آرامش کشور معنی پیدا کرد و جمهوری اسلامی برایش «حرم» شد و پا به این میدان سرنوشت ساز گذاشت و در نهایت در شامگاه پنج شنبه ۱۲ آبان ماه در حالی که همه برای راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار آماده می‌شدند، به دست اغتشاش گران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همزمان با سومین روز شهادت بسیجی مدافع حرم و امنیت «حمید پورنوروز» به سراغ جمعی از شهروندان لاهیجانی رفتیم تا گفتگویی با آنها درباره شرایط امروز جامعه انجام دهیم.

مماشات با اغتشاش گران آنها را گستاخ‌تر می‌کند

«اسماعیل محمدی» یکی از شهروندان لاهیجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضور مردم در مراسم شهدا گواه و سند مستدلی برای پایبندی آنها به نظام و انقلاب و آرمانهای شهدا بوده و همین صحنه‌ها دشمن را عصبانی کرده است.

وی با اشاره به شگردهای مختلف ضربه دشمن به نظام اسلامی، افزود: هوشیاری مردم در برهه‌های حساس نقشه‌های دشمن را بی اثر کرده است.

این شهروند لاهیجانی با اشاره به حوادث اخیر در کشور و گیلان بیان کرد: مماشات با آشوب طلبان و اغتشاشگران، آنها را گستاخ‌تر می‌کند و انتظار می‌رود دستگاه قضائی و دیگر نهادها برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت داشته باشند.

وی با قدردانی از تلاش خستگی ناپذیر پلیس و دیگر نیروهای امنیتی افزود: امنیت، آرامش و اقتدار کشور را مدیون تلاش‌های این سبزپوشان جان بر کف هستیم و باید قدردانشان باشیم.

وقتی جمهوری اسلامی «حرم» می‌شود

شهدا رفتند تا عفت و حیا در جامعه بماند

«خانم اختری» بانوی لاهیجانی هم در گفتگو با مهر اظهار کرد: دشمن حجاب دختران ما را بهانه قرار داده تا نظام و انقلاب را از ما بگیرد این در حالی است که اکثر مردم انقلابی و پایبند به نظام هستند.

وی با بیان اینکه شهدا رفتند تا عفت و حیا در جامعه حفظ شود، افزود: برای اسلام و ارزش‌های اسلامی «انقلاب» کردیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ احدی پا روی ارزش‌های مقدس ما بگذارد.

این شهروند لاهیجانی با اشاره به موفقیت‌های روزافزون نظام اسلامی در بخش‌های مختلف، تبیین دستاوردهای انقلاب را بسیار حائز اهمیت خواند و بیان کرد: مردم بویژه نسل جوان باید بدانند که ایران قبل از انقلاب با ایرانِ قوی امروز تفاوت زمین تا آسمان دارد.

اختری با اشاره به حوادث اخیر در کشور اضافه کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان از روی ناآگاهی و احساسی وارد میدان شدند و به تله شبهه برانگیز امپراطور رسانه‌ای دشمن افتادند.

وی نقش رسانه‌ها و متولیان فرهنگی در تبیین و روشنگری نسل جوان را ضروری دانست و افزود: امروز فریضه «جهاد تبیین» بیش از همه چیز ضرورت دارد و بر همه واجب است.

بهره دشمن از خلاءهای فرهنگی و اقتصادی

«اسلام شوکتی» یکی دیگر از شهروندان لاهیجانی هم می‌گوید: دشمن از خلاءهای فرهنگی و اقتصادی در جامعه بهترین بهره را گرفته و به طرز وحشیانه ای به نظام اسلامی حمله ور شده است.

وی، فتنه، آشوب و جنگ داخلی را هدف اصلی دشمن برشمرد و افزود: بصیرت، هوشیاری و آگاهی بخشی در جامعه بویژه نسل جوان باید در اولویت قرار گیرد.

این شهروند لنگرودی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، بیان کرد: اگر چه مردم در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارند اما دلیل نمی‌شود که از انقلاب و آرمان‌های شهدا فاصله بگیرند.

وی با تاکید بر برخورد جدی با اغتشاش گران و بانیان آشوب‌های خیابانی، افزود: امنیت و آرامش مردم خط قرمز است و نباید با برهم زنندگان نظم و امنیت مدارا کرد.

وقتی جمهوری اسلامی «حرم» می‌شود

ایران «قوی» می‌ماند

حضور حماسی مردم گیلان در مراسم شهدا، اگرچه دور از انتظار نبود اما تودهنی محکمی بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی بود که نمی‌توانند اقتدار، امنیت و موفقیت ایران قوی را ببینند و مکرر و دمادم بر طبل دشمنی و کینه توزی آنها می‌کوبند.

دشمنان نظام اسلامی و ایرانِ قوی بدانند که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی برای بقا و حفظ این نظام فقط در گیلان عزیز «۸ هزار آلاله» تقدیم انقلاب کرده‌اند و این راه پرفیض شهادت همچنان باز است و فکر براندازی و نابودی را باید با خود به گور ببرند.

گفتنی است در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر استان گیلان برای دفاع از امنیت سه شهید تقدیم کرده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×