» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار در گیلان

برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار در گیلان

آبان ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روهام قلیچی امروز در نشست ستاد برگزاری اولین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار گیلان با رویکرد دانش‌بنیان در رشت اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه کمک به ارتقای فضای کسب‌وکار استان و دستیابی به رتبه‌های بالاتر گیلان در کشور است.

وی با بیان اینکه گیلان، نخستین استان در کشور است که نمایشگاه خدمات کسب‌وکار در آن برپا می‌شود، افزود: در تلاش هستیم تا با کمک دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مرتبط بخش خصوصی و ارائه مشاوره‌ها و خدمات حمایتی لازم، شاهد افزایش فضای امیدآفرینی و نیز ارتقای سطح دانش و مهارت‌های جوانان و نوجوانان در کنار صاحبان کسب‌وکارها و مدیران بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

به گفته مجری نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار گیلان، با توجه به رویکرد دانش‌بنیان این نمایشگاه، در کنار اساتید، مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات در حوزه کسب‌وکار، شرکت‌های مشاوره‌ای و واحدهای تولیدی و خدماتی، فضاهایی نیز به حضور شرکت‌های فناور، خلاق، دانش‌بنیان و استارتاپ ها و نیز مراکز علمی و پژوهشی اختصاص خواهد یافت.

قلیچی با اشاره به برنامه‌های علمی و اجرایی نمایشگاه مذکور بیان کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان، ارائه تجربیات کارآفرینان موفق و غیرموفق کشور و استان، برگزاری برنامه سینما کارآفرینی و رونمایی و ارائه توضیحات در خصوص برخی سامانه‌های ارائه‌ دهنده خدمات در حوزه کسب‌وکار از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این رویداد، آشنایی جوانان و نوجوانان به‌ویژه اقشار دانش‌آموز و دانشجو با فضای کسب‌وکار و دریافت مشاوره‌های مناسب برای ورود به بازار کار در آینده است.

به گفته وی، به همین منظور با همکاری بنیاد نخبگان، آموزش و پرورش و دانشگاههای استان به‌ ویژه در قالب طرح ایران گشت، بازدیدهای دانش‌آموزان و سایر اقشار مرتبط، از این نمایشگاه، برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

گفتنی است نمایشگاه خدمات کسب‌وکار با رویکرد دانش‌بنیان استان گیلان از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ دی ماه سالجاری با حضور مدیران منتخب کشوری و استانی و مشارکت واحدهای تولیدی، صنایع خلاق، فناور و دانش‌بنیان، ادارات و تشکل‌های استان و مجموعه ای از مراکز علمی، پژوهشی و فناوری استان گیلان و شرکتهایی از سایر مناطق کشور، در محل دائمی نمایشگاههای گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×