» دسته‌بندی نشده » سید افقهی: احساسات مردم باید تبدیل به بصیرت شود/ افشای دروغ‌گویی‌های دشمن یک ضرورت است

سید افقهی: احساسات مردم باید تبدیل به بصیرت شود/ افشای دروغ‌گویی‌های دشمن یک ضرورت است

آبان ۶, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید هادی سید افقهی کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره عوامل و زمینه‌های وقوع اقدامات تروریستی همچون جنایت تروریستی شیراز گفت: عوامل متعدد موجب شد تا دشمن به این صرافت، دریوزگی و عجز عقلانی بیفتد.

سیدافقهی با بیان اینکه انسجام و اتحاد ملت حول رهبری برای دشمنان سنگین بود، تصریح کرد: آن‌ها با هزینه و تلاش بسیار در اتاق‌های ظلمت و تاریکی، طراحی‌های انجام دادند تا یک گسل مابین رهبری و مردم ایجاد کنند که شکست خورد.

وی افزود: موضوع بعدی، حرکت به سوی توسعه، عمران، آبادانی و اصلاح حقیقی بود که برخی اصلاح طلبی را سر می‌دهند، همگان شاهد هستند که در بیش از یک سال دولت آقای رئیسی چه دستاوردها و چه پیشرفت‌هایی شگرفی حاصل شده که برای آن‌ها قابل تحمل نیست. 

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به موضوعات بعدی حرکت‌های دشمنان علیه ملت ایران تصریح کرد: ایجاد شکاف در میان مردم و ایجاد دوقطبی کاذب آزادی‌خواه و ضد آن نقشه بعدی دشمن است.

وی ادامه داد: اکثریت ملت‌ها از طریق آزادی به آزادی رسیدند نه از طریق دیکتاتوری. آن‌ها اجازه نمی‌دهند که مردم حرف خود را بیان کنند و هنگامی که مردم در مقابل زورگویی‌های آن‌ها ایستادگی می‌کنند جواب مردم را با گلوله می‌دهند. در واقع، این منطق آن‌ها است. این همان منطق معکوسی است که آقای جوزف بورل با زدن اتهام می‌گوید که ما مردم متمدن اروپا در یک باغ زندگی می‌کنیم و سایر جهان در یک جنگل زندگی می‌کنند.

سیدافقهی تصریح کرد: امروز این افراد جنگلی داعشی را چه کسانی مسلح کردند و از آن‌ها حمایت می‌کنند؟ چه کسانی رهبران این تروریست‌ها را در شبکه های خود آورده و به عنوان رهبران آینده ایران و رهبران تجزیه یک کشور منسجم و متحد با آن‌ها مصاحبه کرده و به کارهای آن‌ها مشروعیت می‌بخشند؟ ما امروز در برابر این منطق هستیم و باید شعار حقیقی را به شعور تبدیل کنیم. 

وی افزود: مردم امروز ناراحت و متاثر هستند و باید این ناراحتی تبدیل به یک شعور شود و دشمنان نتوانند با سیاه‌نمایی، وارونه‌نمایی حقایق، بدل‌کاری و مبالغه حقایق روشن را تحریف و به موضوعات غیر واقعی تبدیل کند. امروز بهترین فرصت است تا احساسات پاک مردم را نهادینه کرده و به یک بینش تبدیل کنیم. در واقع به قول رهبر انقلاب باید این احساسات را به بصیرت افزایی تبدیل کنیم.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره لزوم هوشیاری مردم در برابر اختلاف‌افکنی‌های دشمنان تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که مردم و مسئولین باید به آن توجه کنند بازکردن مشت دشمنان است. یعنی اکاذیب، دروغ‌‌پردازی‌ها و مونتاژ تصاویر را افشا کنیم. برخی اوقات تلویزیون با پخش برنامه‌هایی ادعاهای شبکه‌های معاند را مطرح کرده و سپس حقیقت مطلب را برای مردم بازگو می‌کند که ارزش آن معادل چندین سخنرانی است. چرا که مردم با سناریوهای کاذب دشمنان آشنا می شوند.

وی افزود: مردم شاهد هستند که دشمن به چه عجز و لابه‌ای افتاده است. وقتی موضوع کشته‌سازی‌ها در رادیو، تلویزیون و فضای مجازی که کذب و دغل‌بازی و همچنین دروغ‌پردازی‌ها است برای مردم بازگو می‌شود یک جنبه از مسئله است که موجب بازشدن مشت دشمنان می‌شود. جنبه دیگر موضوع، دعوت از روشنفکران، افراد آگاه و دلسوز است که متوجه اتفاقات هستند و در قالب یک بیان و تحلیل ساده و عام الفهم برای مردم بیان کنند.

سیدافقهی در پایان گفت: عده‌ای هستند که تردید دارند و گاهی تحت تاثیر بیانات ضد انقلاب و گاهی هم تحت تاثیر بیانات انقلابیون قرار می‌گیرند. مهم آن است که حقایق برای این قشر بیان شده و بصیرت‌افزایی شود.

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×