» آخرین اخبار » گیلان » شهر خلاق خوراک برندی طلایی برای رشت

شهر خلاق خوراک برندی طلایی برای رشت

مهر ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،÷ ـ بیست و چهارم مهر ماه، برابر با شانزدهم اکتبر، سالروز جهانی غذاست. این روز به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

شهر رشت پس از چند سال تلاش و پیگیری برخی از کارشناسان و تعدادی از رشتدوستان در سال ۹۴ به جمع شهرهای خلاق خوراک یونسکو پیوست. 

شهرهای خلاق خوراک یونسکو، شهرهایی هستند که در تنوع غذایی، نحوه طبخ غذا، مواد تشکیل دهنده غذا و… از امتیازات ویژه‌ای نسبت به دیگر شهرها برخوردار هستند. 

باقلی قاتوق، ترش تره، میرزا قاسمی، سیر قلیه، فسنجان و… از جمله غذاهای محلی پرطرفدار رشت هستند که به جرات می‌توان گفت باب میل و ذائقه اکثریت افراد هستند و بسیاری از گردشگران داخلی که در ایام مختلفی از جمله عید نوروز و تابستان در رشت حضور پیدا می‌کنند، غیر ممکن است بدون میل کردن این غذاها رشت را ترک کنند. 

با تمام لذت و علاقه‌ای که برای خوردن این غذاها در افراد با سلایق مختلف غذایی وجود دارد، یقینا معرفی این غذاهای لذیذ به اقصی نقاط کشور و حتی جهان می‌تواند سهم بسزایی در جذب گردشگر و متعاقب آن ایجاد اشتغال و درآمد برای این شهر داشته باشد و تحقق این مهم با توجه بیشتر به عنوان شهر خلاق و بهره مندی از آن به عنوان یک برند طلایی امکان‌پذیر است. 

بسیاری از شهرهای شناخته شده جهان در حوزه غذا، با بهره مندی از این برند توانسته‌اند گردشگران فراوانی را جذب کرده و به اقتصاد خود جانی دوباره ببخشند و شهر رشت نیز برای بهره مندی از ظرفیت‌های این برند طلایی، باید برپایی جشنواره‌های بزرگ ملی و فرا ملی را تحت این عنوان در دستور کار قرار دهد و نباید برای معرفی عنوان شهر خلاق خوراک رشت فقط به برگزاری جشنواره‌های محلی اکتفا کرد. 

در کنار تبلیغات گسترده، ایجاد خیابان غذا در رشت از جمله اقداماتی است که می‌تواند در معرفی هر چه بیشتر عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو تاثیر گذار باشد و یقینا گردشگرانی که به این خیابان با هدف خوردن غذاها و نوشیدنی‌های محلی این شهر مراجعه می‌کنند، می‌توانند از دیگر ظرفیت‌های این شهر از جمله صنایع دستی زیبا و جذاب رشت نیز دیدن نمایند. 

هر چند که تا کنون آن گونه که باید از عنوان رشت، شهر خلاق خوراک یونسکو به خوبی استفاده نشده و مردمان این شهر هنوز مزیت‌های دارا بودن این عنوان فراملی را در سر سفره‌هایشان احساس نکرده‌اند، اما هنوز دیر نشده است و یقینا با بهره مندی از نظرات کارشناسان توانمند و الگو برداری از دیگر شهرهای جهان که نسبت به ارائه غذای حلال اقدام می‌کنند، می‌توان با بهره مندی از این برند جهانی که پس از سال‌ها یک بار دیگر نام رشت را به عنوان شهر اولین‌ها بر سر زبان‌ها انداخت، توسعه اقتصادی گردشگری و اقتصادی بی‌نظیری را برای مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی رقم زد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×