» دسته‌بندی نشده » چین برای جلسه کنگره حزب کمونیست آماده می‌شود

چین برای جلسه کنگره حزب کمونیست آماده می‌شود

مهر ۱۹, ۱۴۰۱ 1۰


جلسه کنگره حزب حاکم کمونیست چین هفته آینده برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود شی جینپینگ برای سومین دوره در سمت خود به عنوان دبیرکل این حزب ابقا شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جلسه کنگره حزب حاکم کمونیست چین در شانزدهم اکتبر (۲۴ مهر) برگزار خواهد شد، جلسه‌ای که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود.

انتخاب احتمالی شی جینپینگ به ریاست حزب کمونیست برای سومین دوره متوالی، ‌اقدامی بی‌سابقه است که گمانه‌زنی درباره شاکله «کمیته دائمی پلیتبوروی حزب کمونیست چین» را دشوارتر از قبل می‌کند، از جمله تعیین جایگزین لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین که دومین چهره برجسته این کمیته بوده و در ماه مارس از منصب خود بازنشست خواهد شد.

ترکیب اعضای این کمیته از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا حزب کمونیست معمولا رویکرد «رهبری جمعی» را در پیش گرفته و در تمامی تصمیمات مهم، رای‌گیری داخلی برگزار می‌کند.

با مشاهده نخست‌وزیران سابق چین، می‌توان به ویژگی‌های مشترکی در آن‌ها پی برد. هیچ نخست‌وزیری تا کنون در لحظه آغاز به کار، بیش از ۶۷ سال نداشته، سابقه معاونت نخست‌وزیر را در کارنامه خود داشته و چندین اقتصاد در سطح استانی را به عنوان رئیس حزب مدیریت کرده است.

با این تفاسیر، وانگ یانگ و هو چونهوا در این الگو جای می‌گیرند. گرچه افرادی مانند لی کچیانگ و دینگ شوشیانگ اعتبار کمتری دارند، اما گفته می‌شود که مورد اعتماد شی جینپینگ قرار دارند.

بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که احتمال دارد دشواری‌های اقتصادی چین شرایط را به نفع چهره‌هایی که تجربه اقتصادی بیشتری دارند، تغییر دهد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×