» دسته‌بندی نشده » نوسازی نیروگاه طرشت تا پایان سال

نوسازی نیروگاه طرشت تا پایان سال

مهر ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی نیروگاه طرشت از نوسازی نیروگاه طرشت تا پایان سال ١۴٠١ خبر داد و گفت: تاکنون واحد یک و دو به طور کامل از مدار خارج شده است و اگر پروژه به خوبی انجام شود، در پیک سال آینده واحدهای ٣ و ۴ نیز در مدار نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، امیرحسین حسن آهی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۶ واحد پایه‌ گازسوز با توان قبلی جایگیزین واحدهای قدیمی خواهد شد، اظهار کرد: راندمان نیروگاه طرشت بر اساس طراحی اولیه ٢۶ درصد بوده، اما گذر زمان میزان راندمان کاهش می یابد و این موضوع بستگی به ارزش حرارتی سوختی که به نیروگاه داده می شود، متغیر است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر میزان راندمان نیروگاه بالای ٢٠ درصد بوده است و پیش بینی می شود که با نوسازی نیروگاه، راندمان الکتریکی خالص به حدود ۵٠ درصد برسد.

وی با اشاره به بحران آب و پساب در کشور و لزوم مدیریت مصرف در این بخش، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هدف گذاری شده تا در راستای کمک به حل بحران آب، مدیریت مصرف آب، تصفیه و پساب، بهینه سازی و اجرای فرآیندهای نوین و کنترل شیمیایی در نیروگاه‌ها، کاهش آلاینده‌ها و همچنین کاهش حوادث ناشی از خوردگی و شیمی گام برداریم.

او ادامه داد: نیروگاه‌ها با توجه به قدمتی که دارند ۰.۳ متر مکعب به ازای تولید هر مگاوات آب مصرف می‌کنند، لذا تلاش بر این است که واحدهای سیکل گازی تبدیل به سیکل ترکیبی شوند تا مصرف آب کاهش پیدا کند.

معاون برنامه ‌ریزی و مهندسی نیروگاه‌ طرشت با بیان این‌که راندمان واحدهای گازی بسته به تکنولوژی با تبدیل به سیکل ترکیبی از ۳۰ تا ۳۵ درصد به ۵۳ تا ۵۴ درصد می‌رسد، اظهار کرد: برای تبدیل هر کیلووات ۴۰۰ یورو سرمایه‌ گذاری لازم است بنابراین به دنبال روش‌های کم هزینه هستیم.

وی با اشاره به الگوبرداری از نیروگاه مفتح همدان در راستای کاهش مصرف آب گفت: این نیروگاه‌ها از فاضلاب و  پساپ تصفیه شده شهری برای مصرف آب استفاده می‌کند و می‌توان از این روش در دیگر نیروگاه‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×