» آخرین اخبار » گیلان » ارتقای کیفیت کیوی گیلان/ پیش بینی برداشت ۲۰۰ هزار تنی

ارتقای کیفیت کیوی گیلان/ پیش بینی برداشت ۲۰۰ هزار تنی

مهر ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال محصول کیوی گیلان بسیار کیفی است، گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۰۰ هزار تن کیوی در این استان برداشت شود.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه صادرات کیوی استان گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: ۵۰ درصد کیوی تولید شده در استان گیلان به کشورهای هند، روسیه، آذربایجان و قزاقستان و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود و برنامه داریم بازارهای کیوی گیلان را توسعه دهیم.

وی شرایط اقلیمی را یکی از عوامل مهم ارتقای کیفیت کیوی استان دانست و افزود: امسال سال خوبی از نظر کیفی برای کیوی گیلان است.

پارسافر با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۲۰۰ هزار تن کیوی در این استان برداشت شود، تصریح کرد: ارزش این مقدار کیوی ۲۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به آغاز صادرات کیوی همزمان با برداشت آن، افزود: گیلان بزرگترین صادرکننده کیوی در کشور و بعد از مازندران دومین استان تولیدکننده کیوی است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شروع برداشت کیوی از باغ‌های استان گیلان، اظهار کرد: گیلان ۸۱۵۰ هکتار باغ کیوی دارد که بیشتر این باغ‌ها در تالش، آستارا و رودسر قرار دارد.

وی همچنین ایران را چهارمین کشور تولیدکننده کیوی در جهان دانست و اضافه کرد: استان گیلان سهم زیادی از این تولید را به خود اختصاص داده است.

پارسافر با بیان اینکه ۸۱۵۰ باغدار در گیلان به تولید کیوی مشغول هستند، از باغدارانی که قصد صادرات کیوی به کشور هندوستان را داند خواست حتما در سامانه سماک ثبت نام کنند و برای محصول خود کیو.آر کد بگیرند.

انتهای کشور



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×