» آخرین اخبار » گیلان » ارسال بیش از ۵ میلیون مرسوله پستی در گیلان

ارسال بیش از ۵ میلیون مرسوله پستی در گیلان

مهر ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل پست گیلان گفت:  از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۵ میلیون مرسوله پستی در گیلان ارسال شده است.

محمدحسین هوشنگی ظهر امروز در نشست خبری این اداره کل به تسهیل دسترسی به استعلام دفاتر پیشخوان با وب سرویس الکترونیکی کد پستی اشاره کرد و  افزود: به منظور تسهیل در فرآیند صدور پروانه فعالیت، سامانه صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت به وب سرویس استعلام الکترونیکی کد پستی متصل است.

وی ادامه داد: دسترسی به وب سرویس استعلام الکترونیکی کد پستی باعث می‌شود که در کوتاه ترین زمان ممکن به استعلام دسترسی پیدا کرد و تاییدیه اعتبار کد پستی درج شده در سامانه را دریافت کرد.

هوشنگی با بیان اینکه گیلان از استان های برتر کشور در این زمینه است، خاطرنشان کرد: در طرح “جی نف ” یا نشانی استاندارد که در بخش کدپستی، کدیونیک یا امکان اختصاصی طول و عرض جغرافیائی مکان‌ها و سامانه یکپارچه سرویس تقسیم می‌شود، به دلیل همکاری نکردن برخی از دستگاه ها در فراهم کردن زیرساخت ها خلاهایی وجود داشت که اداره کل پست گیلان با تعامل شهرداری های استان توانست این خلاء را پرکند.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری در دو بخش نشانی استاندارد و سیستم یکپارچه سازی املاک کشوردر دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پست گیلان در خصوص سرویس احراز نشانی، با بیان اینکه همه فرآیندهای مربوط به احراز نشانی، الکترونیکی بوده و مستند فیزیکی ارائه و یا اخذ نمی‌شود، افزود: گیلان دارای یکی از بزرگترین پایگاه اطلاعات مکانی در کشور است و افراد متقاضی برای اخد آن نیازی به مراجعه ندارند و از طریق سامانه می توانند اقدام کنند.

وی افزود: در این خدمت، پس از ثبت درخواست الکترونیکی در تارنمای خدمات الکترونیک به آدرس GNAF.POST.IR و پرداخت هزینه توسط درخواست‌کننده، علاوه‌ بر ارسال پیامکی کد شناسه مخصوص (رمز) برای مشتری، اطلاعات مکانی که شخص به همراه اطلاعات هویتی خود ثبت کرده، برای نامه‌رسان مربوطه در محل مشتری ارسال می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه و توجه به سرویس بازار الکترونیک پست گیلان با اشاره به اینکه طی آن فروشگاه ها، تولید کنندگان و سایر عرضه کنندگان کالا و خدمات از طریق بستر الکترونیک و مجازی که پست در اختیار آنها قرار می دهد، مبادرت به عرضه و فروش کالا و خدمات خود به صورت اینترنتی می کنند، افزود: برای توسعه این امر ظرفیت های بسیار زیادی در گیلان وجود دارد و این سرویس علاوه بر معرفی گسترده و آسان کالا و خدمات، دسترسی هموطنان در دورترین نقاط شهری و روستایی به امکانات و کالاهای فروشگاه ها نقش موثری ایفا می کند.

مدیرکل پست گیلان تصریح کرد: گشایش بازارهای جدید، حذف محدودیت های زمانی و مکانی، افزایش درصد فروش، کاهش هزینه های معاملاتی و افزایش اشتغال و کارآفرینی را از جمله مزایای عضویت در این بازار الکترونیک عنوان کرد.

هوشنگی در پایان به ارسال بیش از ۵ میلیون مرسوله پستی در سال جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نکرده است.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×