» دسته‌بندی نشده » بودجه ۹۸ برای رفع محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های استان‌ها بسته نشده است

بودجه ۹۸ برای رفع محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های استان‌ها بسته نشده است

دی ۱۰, ۱۳۹۷ 2۰

به گزارش گیل سو، اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: میزان اعتباراتی که هرساله در قالب بودجه به گیلان تعلق می‌گیرد باید تغییر پیدا کند زیرا این استان در بخش‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای دچار عقب‌‌ماندگی‌های بسیار زیادی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر تغییر رویکردی دولت در بحث اعتبارات اختصاصی به گیلان تأکید کرد و ابراز داشت: برای رفع محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی که هم‌اکنون در گیلان مشاهده می‌کنیم نیازمند تغییر نگاه دولت نسبت به بودجه‌های استانی و اعتبارات تخصیص داده‌شده هستیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تأمین بودجه استان‌ها و منابع مختلف آن را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بخشی از بودجه سالانه استان‌ها از محل نهادهای داخل استانی و بخش‌های مالیاتی آن تأمین می‌شود و قسمتی از اعتبارات نیز در سطح ملی و کلان توسط دولت تحقق پیدا می‌کند.

عباسی تخصیص عادلانه بودجه‌های استانی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به محرومیت‌های فراوانی که در گیلان مشاهده می‌کنیم انتظار داریم اعتبارات خوبی به این استان جهت رفع نیازهایش تعلق پیدا کند البته نمایندگان گیلان نیز به‌شدت این هدف مهم را در مجلس دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری نشست‌هایی با رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اظهار داشت: مجمع نمایندگان گیلان در همین راستا دیدارهایی با معاون رئیس جمهور داشته‌اند تا آن‌چه حق این استان است در بودجه سال آینده لحاظ شود.

وی با ابراز امیدواری از نتیجه‌بخش بودن دیدارها و رایزنی‌های مجمع نمایندگان گیلان و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: امیدواریم تمام این تلاش‌ها به رشد و توسعه گیلان منجر شود زیرا با این حجم از ظرفیت‌ و توانمندی شایسته نیست گیلان دچار عقب‌ماندگی و محرومیت باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بررسی لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق مجلس را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ با مشخص شدن اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و حضور نمایندگان گیلان در آن سعی می‌کنیم از این مجاری نیز حقوق استان را مورد پیگیری قرار دهیم.

نماینده مردم رودسر و املش با تأکید بر توجه دولت به درآمدهای غیرنفتی و حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد:‌ گیلان در بحث کشاورزی و صنعت گردشگری و در سایر حوزه‌ها توانمندی‌های بسیار زیادی دارد که می‌توان با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم میزان صادرات محصولات تولیدشده آن را ارتقاء داد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×