» دسته‌بندی نشده » پیری جمعیت جامعه را با چالش نیروی کار و مولد مواجه خواهد کرد

پیری جمعیت جامعه را با چالش نیروی کار و مولد مواجه خواهد کرد

مهر ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیری جمعیت در آینده نه چندان دور جامعه را با چالش نیروی کار و مولد مواجه خواهیم بود.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش سن سالمندی، با بیان اینکه جمعیت ایران به سمت جمعیتی پیر می‌رود، اظهار کرد: در مقطعی  ایران جوانترین کشور دنیا بود و قبل از انقلاب رشد جمعیت بین ۳ و ۳.۵ درصد را داشتیم.

وی ادامه داد: از ۳۵ میلیون نفر جمعیت کشور به ۸۰ میلیون نفر افزایش یافت و به تبع آن مرگ و میر و جمعیت کنترل شد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون جمعیت کشور به سمت سالمندی و پیری پیش می‌رود و متاسفانه در آینده مشکلات جمعیتی خواهیم داشت.

ابراهیمی بیان کرد: در این راستا مقام معظم رهبری تاکید بر جوانی جمعیت داشت و در آینده نه چندان دور با چالش نیروی کار مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه هم‌اکنون امید زندگی در آقایان از ۶۰ سال به ۷۲ سال رسیده و در خانم‌ها ۷۶ سال است، اضافه کرد: در آینده این روند افزایش پیدا می‌کند و جمعیت کشور به سمت جمعیتی پیر سوق داده می‌شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای برنامه‌ریزی لازم برای جمعیت سالمند کشور داشته باشیم و مراقب در سنین بالا و بیماری‌ها در سنین بالا داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بیماری‌های فشار خون، قلبی و عروقی، کَنسرها در سنین بالا و بیماری‌های استخوانی و مفاصلی و … باید مسئولین کشوری باید نسبت به طب سالمندی اهتمام ویژه داشته باشند همچنان که به طب کودکان نیازمندیم.

ابراهیمی یادآور شد: بیماری‌های اختصاصی زمان سالمندی برنامه‌ریزان کشوری بالاخص وزارت بهداشت از همین الان به فکر تربیت پزشکانی باشند که به صورت اختصاصی در زمینه طب سالمندی فعالیت کنند و ضرورت دارد کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت تاکید بر این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×