» آخرین اخبار » گیلان » سال گذشته ۵ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار گرفتند

سال گذشته ۵ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار گرفتند

مهر ۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، میزان یارانه افراد تحت پوشش مراکز بهزیستی را به ازای هر نفر حدود دو میلیون تا دو میلیون و ۷۰۰ تومان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰۰۰ خانوار را تحت پوشش بهزیستی استان قرار دادیم.

سید مهدی خدمت بین دانا در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان بهزیستی در استان گیلان ۶۵ هزار پرونده اعم از توانبخشی، اجتماعی و افراد بهبود یافته دارد، اظهار کرد: ۴۲ هزار و ۱۶۵ خانوار مستمری بگیر داریم.

وی میزان مستمری از خانوار یک نفره تا پنج نفره را ۴۲۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان دانست و افزود: ۳۰۰۰ نفر از سالمندان، بیماران اعصاب و روان و فرزندان ایتام و بدسرپرست نیز که به هر دلیلی در خانواده مشکل دارند و در موسسات خیریه و مراکز نگهداری بهزیستی هستند، یارانه دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان، میزان یارانه افراد تحت پوشش مراکز بهزیستی را به ازای هر نفر حدود دو میلیون تا دو میلیون و ۷۰۰ تومان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰۰۰ خانوار را تحت پوشش بهزیستی استان قرار دادیم.

خدمت بین دانا، از افتتاح ۴۳ واحد مسکن مددجویی در هفته دولت امسال خبر داد و عنوان کرد: در حوزه ساخت مسکن با همکاری بنیاد مسکن و سپاه و از محل اعتبارات استانی و سازمانی به دنبال خودمالکی هستیم.

وی در ادامه با اشاره کاهش سن اعتیاد، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از اعتیاد در مناطق آسیب خیز اقدام به راه اندازی مراکز ترک اعتیاد اجتماع محور کردیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان، افزاد درگیر با مسئله اعتیاد را متاسفانه جزو دهک های پایین دانست و گفت: بهزیستی هم از نظر ترک اعتیاد و هم از نظر معیشت این خانواده ها را تحت پوشش قرار می دهد تا شاهد رفع این معضل باشیم.

خدمت بین دانا همچنین از اجرای طرح شناسایی افراد در روستاها خبر داد و متذکر شد: این افراد پس از شناسایی تحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت و خدمات بهزیستی به آنان ارائه می شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×