» آخرین اخبار » گیلان » افزایش تولید فندق در گیلان

افزایش تولید فندق در گیلان

مهر ۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال سال خوبی برای باغات فندق گیلان است، گفت: تولید فندق در استان افزایش یافته است.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا از افزایش تولید فندق در گیلان خبر داد و گفت: گیلان قطب تولید فندق کشور است و ۸۵ درصد فندق کشور در گیلان تولید می شود.

وی افزود: امسال سال خوبی برای محصولات باغی گیلان بود و برای باغات فندق نیز سالی آور محسوب می‌شود.

پارسافر ادامه داد: در حال حاضر برداشت فندق در گیلان تقریبا پایان یافته است و بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن فندق در استان برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی و توصیه کارشناسان به باغداران نظیر مصرف کود مناسب در باغات یکی از دلایل افزایش تولید محصول فندق در باغات است.

وی تصریح کرد: فندق های تولید شده در گیلان علاوه بر بازارهای گیلان در دیگر بازارهای استان‌های دیگر کشور به فروش می‌رسد.

پارسافر گفت: در حال حاضر صادرات فندق گیلان به دیگر کشورها انجام نمی‌شود و فقط به صورت موردی و یا فرآوری شده  به دیگر کشورها به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود.

وی بیان کرد: برنامه داریم که باغات فندق گیلان را توسعه دهیم و هرساله تقریبا ۲۵۰ هکتار به این باغات تاکنون افزوده می‌شود.

پارسافر یادآور شد: اگر تسهیلات بانکی روند مطلوب‌تری به خود بگیرد شاهد افزایش توسعه باغات فندق گیلان خواهیم بود و لازم است موانعی که در این مسیر وجود دارد برداشته شود.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×