» دسته‌بندی نشده » الوطن: آنکارا برای عادی سازی روابط اقتصادی با دمشق تلاش می‌کند

الوطن: آنکارا برای عادی سازی روابط اقتصادی با دمشق تلاش می‌کند

مهر ۳, ۱۴۰۱ 0۰


روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع نزدیک به گروه‌های مورد حمایت ترکیه اعلام کرد که این کشور برای عادی سازی روابط اقتصادی با دمشق تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع نزدیک به گروه‌های مورد حمایت ترکیه اعلام کرد: عادی سازی روابط اقتصادی که نظام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه آن را در پیش گرفته است احتمالا یکی از مهم‌ترین رویکردهای نظام اردوغان درباره پرونده سوریه است. عادی سازی اقتصادی روند مذاکرات امنیتی میان سوریه و ترکیه و در پایان انتقال این روند به روند سیاسی را هموار می‌کند.

این روزنامه نوشت: نظام ترکیه برای انجام طرحی تلاش می‌کند که هدف آن ادغام مزدوران از طریق تشکیل شورای نظامی و یک اداره اقتصادی واحد برای مدیریت منابع اقتصادی خود است که گذرگاه‌ها یکی از مهم‌ترین موارد آن است. هدف ترکیه ایجاد یک گذرگاه اقتصادی با سوریه است که آغازی برای همکاری و عادی سازی اقتصادی باشد. در این راستا گروه تحریرالشام خاکریزهای بین شهرهای سرمین و سراقب را که مانعی در برابر عبور کامیون‌ها به سمت گذرگاه ترنبه القائم هستند، برچیده است.

منابع محلی در سراقب اعلام کردند: این اقدام یک گام به سمت افتتاح گذرگاه انسانی ایجاد شده در استان ادلب است. این اقدام بدون چراغ سبز ترکیه صورت نمی‌گیرد. این مسئله می‌تواند به حل و فصل اوضاع افرادی که در ادلب هستند به عنوان یک طرح حسن نیت میان سوریه و ترکیه کمک کند.

به گفته این منابع احتمالا در این راستا گذرگاه ترنبه در شرق ادلب و ابوالزندین در نزدیکی الباب و گذرگاه میزناز در حومه جنوب غربی حلب گشوده شوند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×