» دسته‌بندی نشده » حمایت گوترش از ابتکارعمل گفت‌وگوی الکاظمی در عراق

حمایت گوترش از ابتکارعمل گفت‌وگوی الکاظمی در عراق

مهر ۱, ۱۴۰۱ 0۰


دبیرکل سازمان ملل ضمن اعلام حمایت از ابتکارعمل “گفت‌وگوی ملی” نخست‌وزیر عراق برای حل و فصل بحران این کشور، بر تلاش برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، دفتر رسانه‌ای مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی امروز (جمعه) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، گوترش در این دیدار حمایت خود را از ابتکار عمل الکاظمی برای انجام گفت‌وگوی ملی میان احزاب عراق و حل و فصل بحران سیاسی این کشور اعلام کرد.

وی همچنین مخالفت خود را با مداخله در امور داخلی عراق و نقض حاکمیت این کشور اعلام کرد.

الکاظمی نیز از حمایت‌های سازمان ملل در راستای توسعه عراق و جبران خسارات ناشی از جنگ با تروریسم در این کشور تشکر و قدردانی کرد.

گوترش و الکاظمی همچنین اخرین تحولات عراق و تلاش‌های دولت این کشور برای خروج از بن‌بست سیاسی را مورد بررسی قرار دادند.

در پی تشدید بحران سیاسی عراق مصطفی الکاظمی ابتکارعملی را مطرح و همه احزاب و طرف‌های سیاسی این کشور را به انجام گفت‌وگوی ملی دعوت کرد که تا کنون دو مرحله این گفت‌وگوها بدون حضور جریان صدر برگزار شده است.

حدود ۱۰ ماه پس از آخرین انتخابات پارلمانی که اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد، عراق همچنان منتظر انتصاب نخست وزیر و رئیس جمهور جدید است و اختلافات میان احزاب سیاسی، این کشور را وارد یک بن‌بست سیاسی کرده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×